Czy rozjazd, który powstał przy zajezdni jest zalążkiem rozbudowy olsztyńskiej sieci tramwajowej do ulicy Budowlanej? – To infrastruktura stricte zajezdniowa, choć w przyszłości może być połączona z przedłużeniem linii po ulicy Towarowej do ulicy Budowlanej – wyjaśnia Ewa Janowiak, rzeczniczka prasowa jednostki odpowiedzialnej za realizację inwestycji.
Mowa o fragmencie toru technicznego, biegnącego wzdłuż ulicy Towarowej, którym tramwaje będą zjeżdżać z trasy do zajezdni. Na końcu trasy wykonawca, firma Torpol, położyła pierwszy fragment torów, a dokładniej – rozjazd, który okazał się być trójkątem torowym.
Już od dawna mówiło się o przedłużeniu linii tramwajowej dalej wzdłuż ulicy Towarowej do skrzyżowania z ulicą Budowlaną. Wykorzystany byłby przy tym podwójny tor techniczny, którym tramwaje będą zjeżdżać od dworca do zajezdni. Można zatem uznać, że trójkąt torowy mógłby być zalążkiem przyszłej rozbudowy sieci tramwajowej. – Będzie on służył, jeżeli zajedzie taka potrzeba technologiczna, do obracania tramwajów przy konieczności wjazdu danym czołem lub przetrzymania tramwaju w momencie zatorów przy zjeździe autobusów i tramwajów na zajezdnię – informuje Ewa Janowiak.
Jednak nie można wykluczyć żadnego scenariusza. – Opracowywany jest projekt przebudowy ulicy Towarowej do projektowanego węzła obwodnicy Olsztyna, gdzie pozostanie tylko rezerwa pod ewentualną przyszłą zabudowę torami tramwajowymi – mówi rzeczniczka.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl