Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Olsztyn: Tramwaje pojadą rok później niż planowano

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
03-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Olsztyn: Tramwaje pojadą rok później niż planowano
Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, do połowy 2015 r. mieszkańcy Olsztyna poczekają na reaktywację komunikacji tramwajowej w mieście. To rok później niż wstępnie planowano.

Urząd Miasta Olsztyna przedstawił plan działań związanych z budową linii tramwajowej na najbliższe miesiące. W przyszłym tygodniu rozpocznie się przejmowanie placów budów i inwentaryzacja wykonanych prac. W miejscach, gdzie jest to możliwe, znikną tymczasowe utrudnienia w ruchu. Prace zostaną jednak wznowione dopiero na wiosnę 2014 roku. We wrześniu, październiku i listopadzie ogłoszone zostaną przetargi. - Cena robót będzie ważnym kryterium, ale niejedynym. Liczyć się też będzie jak najszybsze ukończenie budowy. Podwyższymy również kary umowne na niedotrzymanie terminów – mówi „Gazecie Wyborczej” wiceprezydent Bogusław Szwedowicz. Tramwaje na torowiskach będą kursowały dopiero od połowy 2015 roku.

Władze Olsztyna zapewniają, że inwestycja nie straci dofinansowania z UE. Urzędnicy muszą jednak negocjować z producentem wagonów tramwajowych, firmą Solaris. Pojazdy miały być dostarczone miastu w połowie 2014 r. „Po zerwaniu umowy z Hiszpanami ten termin jest dla miasta nie na rękę. Od czwartku trwają rozmowy z Solarisem w tej sprawie. Rozwiązania są dwa. Albo poznaniacy zaczynają jesienią produkcję tramwajów zgodnie z planem, ale do czasu zakończenia budowy torowisk w Olsztynie przechowają je u siebie. Albo produkcja zacznie się później, by wagony były gotowe w 2015 r.” – podaje „Gazeta Wyborcza”.

- Wszystkie te warianty wiążą się z dodatkowymi kosztami, które będziemy musieli ponieść. Obciążymy nimi Hiszpanów – mówi „Gazecie Wyborczej” wiceprezydent Szwedowicz.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5