Tramwaj, który powstaje w Olsztynie, ma być – jak wynika z dostępnych szacunków – szybszy niż autobus. Komunikacja szynowa, przy wykorzystaniu całego potencjału ITS, pojedzie z Jarot do dworca nawet w 14 minut. Autobus potrzebuje na to około 25 minut.
W obecnie budowanym 11-kilometrowym systemie tramwajowym znajdą się trzy linie. Pierwsza z nich połączy osiedle sypialne Jaroty z dworcem głównym, z kolei drugą linią pasażerowie dojadą z Jarot do Wysokiej Bramy w centrum Olsztyna. Trzecia linia służyć będzie przede wszystkim studentom, bowiem z dworca podąży do kampusu uniwersyteckiego. Jednak, żeby wykorzystać w całości potencjał tej linii, będzie ona wymagała rozbudowania w przyszłości. Zatrzymuje się ona tuż na początku Kortowa.
Wedle szacunkowych obliczeń czas przejazdu najbardziej obciążonej linii z Jarot do centrum ma wynieść od 13 do 16 min. Tramwaj z numerem jeden będzie kursować na trasie Kanta – Witosa – Płoskiego – Sikorskiego – Obiegowa – Żołnierska – Kościuszki – Piłsudskiego – 11 Listopada – Wysoka Brama. Kurs powrotny ma być jednak o minutę dłuższy i wynieść od 14 do 17 min.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl