Oferta konsorcjum firm Balzola Polska z Warszawy i Construcciones y Promociones Balzola S.A. z Bilbao zwyciężyła w przetargu i we wtorek (21 października) prezydent Olsztyna podpisał z nimi umowę. To już ostatni odcinek w projekcie tramwajowym, który czekał na swojego wykonawcę.
Kryterium kluczowym do wyłonienia zwycięzcy okazała się oczywiście cena. Miasto wybrało najtańszą ofertę za 24 122 840,65 zł. Już wcześniej prezydent informował, że chce przeznaczyć na to zadanie 25 mln zł. W przetargu stanęły także takie firmy jak Torpol z Poznania czy Strabag.
Odnoga na Stare Miasto mimo stosunkowo niewielkiej długości (ok. 800 metrów) będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia Wysoka Brama – Jaroty, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie – w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty.
Tylko część trasy tego ostatniego odcinka będzie dwutorowa. Dwa tory zostaną doprowadzone jedynie do centrum handlowego. Dalej trasa będzie jednotorowa, ale to odległość mierzona jednym przystankiem. Nowością będzie wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów na tym ostatnim odcinku, co przyśpieszy przesiadki.
Jak już wspominaliśmy tramwaj tymczasowo, bo do czasu zakończenia prac archeologicznych w okolicach Wysokiej Bramy, będzie kończył swój bieg bliżej, bo u wylotu ulicy 11 Listopada.
Całość, wraz z wizualizacjami, na portalu Transport-publiczny.pl