W Olsztynie rozpoczęło się już układanie pierwszych szyn dla tramwaju na ulicy Płoskiego. Budowa całej trasy powinna zakończyć się na jesieni 2015 r.
Najbardziej zaawansowane prace toczą się na południowym odcinku trasy. Na ulicy Płoskiego rozpoczęło się układanie pierwszych szyn na pokładach. To miejsce symboliczne – pierwsze na przyszłej trasie tramwaju, w którym pojawiły się szyny (wcześniej jednak szyny były już dostarczone na teren zajezdni tramwajowej). Stało się to dokładnie 20 listopada – w 49. rocznicę likwidacji olsztyńskiej sieci tramwajowej. Powstaje też torowisko na jednotorowej odnodze do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima – leżą już tutaj pierwsze podkłady.
Inwestycja do tej pory nie miała dużego szczęścia – miasto z placu budowy wyrzuciło hiszpańską firmę FCC Construccion. Olsztyn podzielił projekt na mniejsze zadania i wybrał w przetargach nowych wykonawców. Jak już pisaliśmy, prace przy budowie tramwaju prowadzone są już na większości odcinków. Nie ruszyła jeszcze budowa odnogi do Wielkiej Bramy, którą prowadzić będzie hiszpańska firma Balzoa. Zgodnie z podpisanymi umowami prace powinny zakończyć się na wszystkich odcinkach jesienią przyszłego roku. Jeśli budowniczowie nie wyrobią się do końca 2015 r., miastu grozi utrata środków unijnych. Olsztyn – jako pierwsze polskie miasto od ponad półwiecza – buduje od podstaw nową sieć tramwajową, składającą się z ok. 10 km linii.
W zakładach Solarisa trwa też produkcja pierwszych pojazdów. Olsztyn kupił w sumie 15 tramwajów marki Tramino. Pojazdy o długości 29,3 m będą najszerszymi w kraju – 2,5 m, czyli o 10 cm więcej niż w innych miastach.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl