Zmieniona koncepcja budowy linii tramwajowej na odcinku do Wysokiej Bramy spowoduje, że w centrum Olsztyna piesi będą się czuć wygodniej i bezpieczniej. Na oficjalnej stronie projektu tramwajowego poinformowano o szczegółach nowego pomysłu.
O tym, że władze Olsztyna przekonały się do pomysłu, by przy okazji budowy linii tramwajowej zmniejszyć ruch samochodowy w centrum już pisaliśmy. W szczegółach oznacza to więcej miejsca dla pieszych i wygodniejszą infrastrukturę dla korzystających z transportu publicznego.
Osią przebudowywanej Al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Dąbrowszczaków zamiast planowanego do tej pory jednego toru będą dwa, co usprawni transport, choć i tak tramwaje w Olsztynie mają być dwukierunkowe. Tą samą trasą, tzw. trambuspasem, będą się poruszać autobusy, co uniezależni je od korków na ulicy. Głównym punktem będzie przystanek Centrum. Duża, zaplanowana na 66 metrów platforma na środku ulicy, przy której na raz zmieści się tramwaj i dwa przegubowe autobusy. Pasażerowie, którzy będą się przesiadać – czy to w tym samym, czy w przeciwnym kierunku – zrobią to na jednym przystanku. Na 300 metrowym odcinku od Dąbrowszczaków do ulic Kopernika i Plater po obu stronach jezdni powstaną ścieżki rowerowe. Nie zostaną zwężone chodniki, za to zaplanowano trzy nowe przejścia dla pieszych – przy Dąbrowszczaków, kilkadziesiąt metrów dalej na wschód oraz przed Urzędem Wojewódzkim.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl