Po tym, jak Olsztyn zerwał umowę na budowę nowej sieci tramwajowej z hiszpańską firmą FCC Constrción można było się obawiać, że miasto będzie miało problemy z dokończeniem prac przed końcem obecnej perspektywy finansowej UE. Na szczęście do przetargów na dokończenie ledwo rozpoczętych prac zgłosiło się kilkunastu chętnych - w tym kilka firm hiszpańskich.
11 firm i konsorcjów chce budować ulicę Obiegową wraz z biegnącym wzdłuż niej odcinkiem linii tramwajowej. Wśród nich dwie firmy hiszpańskie (Balzola i Aldesa), oraz polskich (Tor-Kar-Sson, Drog-Bud, Torpol, Trakcja, Energopol-Szczecin, NDI, PBDiM), czy międzynarodowych (Skanska, Strabag).
Zwycięzca, o którego wyborze decydować będzie najniższa cena, będzie miał 460 dni od podpisania umowy na wybudowanie ulicy Obiegowej od skrzyżowania z ulicą Pstrowskiego (bez samego skrzyżowania) do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego, wiaduktu, którym nad Obiegową pobiegnie ulica Żołnierska i bezkolizyjnego skrzyżowania tych dwóch ulic oraz linii tramwajowej na odcinku wzdłuż ulicy Obiegowej (od ul. Pstrowskiego do ul. Żołnierskiej).
Jeszcze więcej, bo cztery firmy i dziewięć konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na budowę południowych odcinków olsztyńskiej sieci tramwajowej. Oprócz prawie wszystkich wspomnianych wyżej przedsiębiorstw, startują tu też ZUE i Budimex, oraz trzecia hiszpańska firma - Obrascón.
Zwycięzca przetargu wybuduje dwutorowy odcinek głównej linii tramwajowej od jej krańcówki na Jarotach wzdłuż ulic Witosa, Płoskiego i alei Sikorskiego do skrzyżowania z Pstrowskiego i Obiegową (wraz z tym skrzyżowaniem) oraz jednotorową odnogę do Kortowa wzdłuż ulicy Tuwima. Wykonawca będzie miał 400 dni na wykonanie robót i udzieli na nie pięcioletniej gwarancji.
Ponieważ na części terenu dzisiejszej bazy MPK Olsztyn przy ul. Kołobrzeskiej powstanie zajezdnia tramwajowa, w ramach projektu tramwajowego zbudowana zostanie zajezdnia postojowa dla autobusów przy alei Sikorskiego. Tu też rozpisano przetarg, a chętnych jest siedem firm i konsorcjów.