- We wtorek otworzyliśmy wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu na budowę odcinka B linii tramwajowej na ul. Obiegowej - informuje Magdalena Onych, pełnomocnik prezydenta Olsztyna.
Przedmiotem zamówienia jest budowa ulicy Obiegowej od al. Sikorskiego (bez skrzyżowania z ul. Pstrowskiego) do ul. Piłsudskiego (włącznie ze skrzyżowaniem) wraz z budową linii tramwajowej na odcinku ul. Sikorskiego (bez skrzyżowania z ul. Pstrowskiego) do ul. Żołnierskiej, według dokumentacji projektowej, w ramach projektu: „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”. Kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena.
We wtorek, 14 stycznia 2014 roku otwarto wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Wpłynęło 11 ofert.
Wnioski złożone zostały przez:
-
konsorcjum firm: Drog-Bud, Kromissbis Europoles
-
konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson
-
konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów,Projekt-Bud
-
konsorcjum firm: NDI, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia
-
konsorcjum firm: Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola
-
Torpoil
-
Trakcja PRKiI
-
Energopol – Szczecin
-
Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones
-
Strabag
-
konsorcjum firm: Skanska Warsyawa, Skanska Chodom
W październiku 2013 roku gmina Olsztyn ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy linii tramwajowej i związanych z nim inwestycji drogowych. Poprzedniemu wykonawcy, W sierpniu 2013 roku wypowiedziano umowie firmie FCC Construccion z Hiszpanii. Ofertę zgłosiło konsorcjum krakowskich firm, którego liderem jest Progreg z Krakowa. Za zaprojektowanie budowy linii zaproponowało 7,5 mln zł.
Gmina ogłosiła także pod koniec 2013 roku przetarg na zbudowanie zajezdni tramwajowej, która będzie znajdowała się na terenie obecnej bazy MPK przy ul. Kołobrzeskiej. Oferty złożyły 4 firmy.