- Rok 2011 był dla nas bardzo udany jeżeli chodzi zarówno o pojazdy szynowe jak i autobusy. Jednym z najważniejszych wydarzeń było rozpoczęcie produkcji seryjnej tramwaju Solaris Tramino Poznań - podsumowuje dla "Rynku Kolejowego" Krzysztof Olszewski, przewodniczący rady nadzorczej Solarisa.
- Rok 2011 był dla nas bardzo udany jeżeli chodzi zarówno o pojazdy szynowe jak i autobusy. Zanim podsumuję rok w tramwajach dodam tylko, że na rynku autobusowem w Polsce kolejny rok z rzędu zostaliŚmy niepodważalnym liderem z udziałem ponad 50% w dostawach niskopodłogowych autobusów miejskich. Łączna sprzedaż firmy obejmująca zarówno kraj jak i zagranicę także była dla nas rekordowo wysoka i wyniosła 1205 sztuk sprzedanych pojazdów - dla porównania w roku 2010 - 1120 sztuk - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Krzysztof Olszewski.
- Wracając jednak do tramwajów, przede wszystkim jednym z najważniejszych wydarzeń było rozpoczęcie produkcji seryjnej tramwaju Solaris Tramino Poznań. Pojazd ten w maju minionego roku uzyskał homologację. Była to pierwsza w Polsce homologacja tramwaju według nowego i niezwykle rygorystycznego rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury. Do końca roku dostarczyliŚmy do MPK w Poznaniu już 23 z 45 zamówionych tramwajów - przypomina współwłaŚciciel Solarisa.
- Pierwszych piętnaŚcie sztuk przejechało ponad 20.000 km każda. Co godne, uwagi to ich dyspozycyjnoŚć techniczna, która przez MPK została oceniona na poziomie 99%! To rewelacyjny wynik dla nowych tramwajów, który chyba do tej pory nie miał sobie równych nie tylko w naszym kraju ale i w całej Europie. Dodam także, że równie wysoką sprawnoŚć techniczną ma pre-seryjny egzemplarz Tramino, który jeździ na liniach w Poznaniu od stycznia 2011 roku. - uważa Olszewski.
- Niewątpliwie kolejnym sukcesem w roku 2011 jeŚli chodzi o tramwaje marki Solaris było zdobycie zamówienia w Niemczech. Do tej pory nie udało się to żadnej polskiej firmie. Na podstawie podpisanej umowy z przewoźnikiem z Jeny w 2013 roku dostarczymy tam pięć dwukierunkowych tramwajów. Będzie to inna konstrukcja niż poznańskie Tramino. To pokazuje nasza elastycznoŚć w podejŚciu do oczekiwań klientów - stwierdził Krzysztof Olszewski.
- W 2012 roku będziemy walczyć o kolejne zamówienia nie tylko na rynku krajowym ale także zagranicznym. Doskonale widać jak zaostrza się na tym rynku walka konkurencyjna, ale Solaris na pewno nie powiedział jeszcze ostatniego słowa - kończy przewodniczący rady nadzorczej Solaris Bus & Coach.