Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na przebudowę stacji Olkusz. Większość prac będzie odbywała się według przygotowanego już projektu – wykonawca będzie musiał zaprojektować dodatkowo tylko systemy sterowania ruchem oraz dynamicznej informacji pasażerskiej. Oferty mają zostać otwarte we wrześniu.
–
Umowa z maja 2019 r. na projektowanie prac na stacji Olkusz została wykonana. Przekazujemy projekt budowlany i pozwolenie na budowę. Zadaniem wykonawcy będzie uzupełnienie zakresu w części dokumentacyjnej o projekt zabudowy systemu sterowania ruchem kolejowym i systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Ten zakres jest uzależniony od wybranego producenta, stąd pozostawiamy to w gestii wykonawcy – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Zasadnicze prace w terenie mają rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Tory stacyjne mają zostać wydłużone do 750 m. Powstaną też dwa nowe, wysokie i zadaszone perony: jednokrawędziowy oraz wyspowy. Zostaną one połączone z budynkiem dworca przejściem podziemnym. Obecną kładkę nad torami czeka za to likwidacja.
Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Datę otwarcia ofert wyznaczono na 25 września.
Przebudowa stacji Olkusz będzie częścią szerszego przedsięwzięcia pod nazwą „Udrożnienie podstawowych ciągów wylotowych z Górnego Śląska”. Wiosną ubiegłego roku PKP PLK ogłosiły już wprawdzie
przetarg na modernizację przebiegającej przez miasto linii 62 Sosnowiec – Tunel, zakres zamówienia nie objął jednak samej stacji.
Nieco wcześniej PKP SA rozpisały postępowanie na wybór wykonawcy
przebudowy dworca w Olkuszu. Warto przypomnieć, że mieszkańcy miasta skorzystają też za kilka lat z
inwestycji wchodzącej w skład programu „Kolej Plus”. Budowa łącznicy Borowa Górka – Pieczyska, choć oddalona od Olkusza (ma powstać na terenie Jaworzna), pozwoli na uruchamianie bezpośrednich pociągów Olkusz – Kraków bez zmiany czoła. Czas przejazdu z jej wykorzystaniem ma wynosić ok. 52 minut.