Oleśnicki Olkol został wybrany zwycięzcą przetargu PKP Intercity na naprawy P4 wszystkich posiadanych lokomotyw EP08.
W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity
rozpisało przetarg na wykonanie napraw poziomu P4 dla zmodernizowanych kilka lat temu elektrowozów serii EP08. Dotyczył on wszystkich ośmiu pojazdów, które PKP Intercity ma zamiar zatrzymać w ruchu.
Przewoźnik pierwotnie miał otworzyć oferty w styczniu, ostatecznie doszło do tego w marcu. Oferty złożyły Olkol oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego. Olkol zdobył maksymalną liczbę punktów w postępowaniu, ofertując najlepszą cenę (6 783 056,40 zł brutto), dłuższą gwarancję (60 miesięcy) i krótszy termin naprawy (42 dni). Został zatem wybrany zwycięzcą,
podobnie jak kilka lat wcześniej, przy okazji poprzedniej naprawy.
EP08 to elektrowozy, które mogą poruszać się z maksymalną prędkością 140 km/h. Aby mogły kursować z taką prędkością, potrzebują jednak podwójnej obsady maszynistów, co czyni ich obsługę kłopotliwą w stosunku do efektów, ponieważ z pojedynczą obsadą mogą kursować z niewiele niższą prędkością 130 km/h (dla porównania, znacznie powszechniejsze EP/EU07 rozpędzą się do 125 km/h). Tymczasem większość magistral kolejowych przygotowana jest obecnie do osiągania prędkości 160 km/h, czego EP08 nie są w stanie wykorzystać.