PKP Intercity od 16 miesięcy prowadzi [ostępowanie na wykonanie modernizacji 20 lokomotyw elektrycznych EU/EP 07 do prędkości 160 km/h. Rozstrzygnięcie planowane jest jesienią, ale już wiadomo, że szansę na realizację zamówienia ma tylko jeden wykonawca.
Przetarg PKP Intercity
ogłosiło 14 lutego ubiegłego roku. Jego przedmiotem jest „wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h.”. Modernizacja lokomotyw
jest elementem strategii PKP Intercity (
tutaj jej zaktualizowana wersja). Obecnie PKP Intercity posiada trzy lokomotywy EU07A zmodernizowane w zakładach ZNTK Oleśnica (obecnie Olkol), które mogą jeździć właśnie z prędkością 160 km/h,
PKP Intercity przewidziało prowadzenie negocjacji na temat modernizacji kolejnych 20 lokomotyw maksymalnie z dziesięcioma wykonawcami, a potem zaprosiło ich do przedkładania ofert wstępnych. Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe PKP Intercity, dzisiaj (13 czerwca) upłynął termin ich składania, a ofertę złożył tylko jeden wykonawca, zakwalifikowany do udziału w postępowaniu, Jest to wykonawca EU07A, czyli Olkol.
- Postępowanie składa się z kilku etapów, jego rozstrzygnięcie planowane jest na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku - informuje PKP IC.
Jak
informowaliśmy niedawno, dwie z trzech posiadanych przez PKP Intercity lokomotyw elektrycznych EU07A wymagają przeprowadzenia prac serwisowych na poziomie P4. W stosownym przetargu złożona została tylko jedna oferta, ale przekraczała ona kosztorys. W ubiegłym tygodniu przewoźnik podniósł budżet i zaakceptował ofertę Olkolu.