Olkol wygrał przetarg PKP Intercity na naprawy 20 lokomotyw EP09 z opcją na pięć kolejnych.
Na początku grudnia ubiegłego roku PKP Intercity ogłosiło podzielony na dwa identyczne zadania przetarg na naprawy od 40 do 50 lokomotyw EP09. Zamówienie podstawowe składało się z 2 części po 20 napraw lokomotyw plus po 5 jako opcja. Zamawiający przeznaczył na realizację każdego z dwóch zadań kwotę w wysokości 49 858 319, 37 zł brutto (z prawem opcji) oraz 39 886 655, 50 zł brutto (bez prawa opcji), co daje łączną kwotę za całość zamówienia w wysokości 99 716 638,74 zł brutto (z prawem opcji) lub 79 773 311 zł brutto (bez prawa opcji).
Do postępowania zgłosiły się dwie firmy: Newag i Olkol.
W zadaniu nr 1 jedyną ofertę złożył Newag, który wycenił swoją pracę na 59 242 110,21 zł brutto (z prawem opcji) oraz 47 393 688,17 zł brutto (bez prawa opcji). Obie wyceny przekraczały budżet zamawiającego i PKP Intercity zdecydowało się unieważnić tą część postępowania.
W zadaniu nr 2 konkurentem Newagu był Olkol z Oleśnicy, który zaproponował ofertę w budżecie ( o wartości 48 746 007,00 zł brutto z prawem opcji oraz 38 996 805,60 zł brutto bez prawa opcji). PKP Intercity rozstrzygnęło tą część zamówienia na korzyść Olkolu.