28 czerwca Olkol podpisał z PKP Intercity umowę dotycząca naprawy dwudziestu lokomotyw elektrycznych serii EP09 na 4. poziomie utrzymania.
Umowa zakłada realizację naprawy okresowej P4 20 sztuk lokomotyw EP09 i ewentualnie jeszcze 5 sztuk w ramach prawa opcji. Wynagrodzenie zaproponowane przez Olkol za realizację kontraktu przy wykorzystaniu prawa opcji to 48,7 mln zł brutto. W przypadku nie uwzględnienia przez PKP Intercity prawa opcji, koszt naprawy wyniesie 38,9 mln zł brutto. Przyjazd pierwszej lokomotywy do Oleśnicy jest spodziewany jeszcze w lipcu.
– O tym przetargu pisano już bardzo często gdyż wzbudzał on duże emocje. Tym bardziej cieszymy się, że bez żadnych przeszkód udało nam się podpisać tą umowę. To drugi co do wielkości, po modernizacji 20 lokomotyw EU07, kontrakt jaki będzie realizowany przez OLKOL dla PKP Intercity. Bardzo się cieszę, że ta współpraca układa się tak konstruktywnie, gdyż jest ona jednym z filarów stabilności dla naszej firmy – powiedział Marcin Trzaska, pełnomocnik zarządu i dyrektor ds. rozwoju Olkolu.
Marcin Trzaska podkreśla, że PKP Intercity jest największym i najważniejszym klientem dla spółki. – Historia tego postępowania przetargowego pokazuje jak ważna jest konkurencja na rynku napraw i modernizacji taboru szynowego. Pozwala ona zamawiającemu na zaoszczędzenie naprawdę dużych pieniędzy – dodał.
Więcej na temat tego przetargu
można przeczytać tutaj.Warto przypomnieć, że PKP Intercity właśnie rozpoczęło poszukiwania wielosystemowych następców lokomotyw EP09.
Więcej na ten temat piszemy tu.