Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska
fot. Marta Pabiańska/PKP PLK
Jesienią rozpoczęły się prace związane z modernizacją linii nr 181 na odcinku łączącym województwa wielkopolskie i dolnośląskie. Za dwa lata na trasę mają powrócić pociągi pasażerskie. Tym razem będą to składy elektryczne.

W marcu informowaliśmy na naszych łamach o zawarciu przez PKP PLK umowy na modernizację linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica na odcinku Kępno – Oleśnica. Dotychczas pozostawał on zamknięty dla ruchu pasażerskiego i był wykorzystywany tylko przez przewoźników towarowych. Inwestycja ma doprowadzić do ponownego uruchomienia tam połączeń regionalnych.

Rozbiórka wielkopolskiego odcinka trasy

Jak potwierdza zarządca infrastruktury, trwają tam już roboty ziemne. – Prace rozbiórkowe toczą się w województwie wielkopolskim na odcinku od Gęsiej Górki do miejscowości Cieśle – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Równolegle projektowane są same roboty budowlane.

– Prace obejmują przebudowę 53 km linii oraz budowę 46 km sieci trakcyjnej – wskazuje na zakres przedsięwzięcia nasza rozmówczyni. Odnosi się przy tym do długości torów, bo odległość pomiędzy Kępnem a Oleśnicą to 46 km. Najważniejszą zmianą w stosunku do stanu sprzed przebudowy będzie rzecz jasna elektryfikacja. Istotne ma być także podniesienie prędkości maksymalnej do 160 km/godz.

Bez zmiany terminu otwarcia

– Pierwsze przejazdy pociągów są planowane na 2026 r. – informuje przedstawicielka inwestora. Póki co nie zmienił się więc kontraktowy termin realizacji robót. PLK zapowiadają, że podróż w pełnej relacji zajmie ok. 36 min. Przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego w 2002 r. na przejazd trzeba było zaś zarezerwować godzinę.

Wartość prac to blisko 600 mln zł. PLK korzystają z dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). – Roboty nie wpłyną na ruch pociągów na sąsiednich szlakach przebiegających przez Kępno i Oleśnicę – zapewnia Marta Pabiańska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Pasażer

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Kasper Fiszer 21 listopada 2024

Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie nieco krótsza

Infrastruktura

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

inf. pras PKP PLK 17 października 2023

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Pasażer

Pociągi Regio do Sandomierza pojadą dopiero w marcu 2025 r.

Kasper Fiszer 21 listopada 2024

Podróż pociągiem między Kościerzyną a Chojnicami będzie nieco krótsza

Infrastruktura

Modernizacja linii 33 bez elektryfikacji odcinka Płock – Sierpc

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

Infrastruktura

PLK: Wkrótce umowa na modernizację i elektryfikację linii Oleśnica - Kępno

inf. pras PKP PLK 17 października 2023

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5