Milionowe straty dotknęły PKP PLK po tym, jak w sobotę na odcinku Bytom Odrzański – Nowa Sól wykoleił się wagon CTL. Uszkodzone zostało 6 km toru, po którym dopiero w marcu wznowiono ruch pociągów po ubiegłorocznym wypadku.
Do wypadku na odcinku Bytom Odrzański - Nowa Sól na linii nr 273 doszło 14 kwietnia o godzinie 20:25. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki, nastąpiło wykolejenie jedną osią drugiego wózka przedostatniego wagonu (typu Ea) ze składu poc. 683007 przewoźnika CTL Express. Wagon był ładowny miałem węglowym - Do wykolejenia doszło przed wjazdem na stację Nowa Sól - dodaje Mariusz Mik, dyrektor operacyjny CTL Logistics. Według informacji PKP PLK, przyczyną zdarzenia było urwanie czopa osi wagonu.
Uszkodzeniu uległ wózek wagonu oraz tor nr 1 na odcinku ponad 6 km. Pech PLK polega na tym, że tor dopiero udało się naprawić po ubiegłorocznym wypadku - w czerwcu jeden z wagonów w wyniku przegrzania zestawu kołowego wypadł z szyn na stacji Bytom Odrzański, ale maszynista zauważył to dopiero na stacji Nowa Sól. Wykolejony wagon zniszczył wtedy podkłady na dystansie 10 kilometrów.
PLK przywróciło ruch po tym torze w ubiegłym miesiącu. - Odbiór eksploatacyjny nastąpił 20 stycznia, odbiór częściowy z przywróceniem ruchu –25 stycznia, a odbiór końcowy 29 lutego 2012 r - mówi Łańcucki. Podsumowanie strat po ostatnim wypadku nie zostało jeszcze zakończone - Straty są poważne. Na pewno będą liczone w milionach złotych - przyznaje rzecznik PKP PLK. Od wypadku ruch na szlaku Nowa Sól - Bytom Odrzański znów odbywa się jednotorowo.
Zobacz zdjęcia uszkodzonego szlaku w dziale fotorelacje