PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na modernizację 14 wagonów pasażerskich 111A Lux i 112A Lux. Oferty są zaskakujące - złożyły je spółki ZNTK Mińsk Maz. i Mag-Train.
Ogłoszony w sierpniu przez PKP Intercity przetarg podzielono na dwie części. W pierwszej znalazła się modernizacja pięciu wagonów 2 klasy 111A Lux z późniejszym przeglądem P3, w drugiej – podobne prace dla dziewięciu wagonów klasy 1 112A Lux. Kryterium udzielenia zamówienia w obu zadaniach to okres gwarancji i rękojmi (10%), termin wykonania modernizacji (5%), termin wykonania naprawy pierwszego wagonu (5%) i cena (80%).
Do PKP Intercity wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło ZNTK Mińsk Maz. z grupy Pesa (samodzielnie, a nie w konsorcjum ze swoją spółką-matką). Oferuje 29,5 mln zł brutto za wykonanie części 1 i 51,4 mln za część 2. Zaproponowano termin wykonania pierwszego wagonu w 290 dni i 80 dni na każdy kolejny, a także 3 lata gwarancji.
Drugą ofertę złożyła firma Mag-Train z Piaseczna, która dotąd nie startowała w dużych przetargach narodowego przewoźnika. Propozycja opiewa na 24,7 mln zł w części 1 i 45,9 mln zł za część drugą. Zaproponowano takie same terminy realizacji jak ZNTK, ale dłuższą gwarancję - 42 miesiące. Prezesem Mag-Train jest Tomasz Ciecierski, były prezes Olkolu. Hala naprawcza spółki mieści się według naszych informacji w jej oddziale w Chrzanowie.
Wagony które mają przejść modernizację obecnie są odstawione. Więcej na temat przetargu
piszemy tutaj.