PKP PLK otworzyła koperty z ofertami w przetargu na budowę znacznej części tzw. bajpasa kartuskiego.
Zamawiający ocenił, że na realizację rewitalizacji linii, która ma pomóc w dotarciu z Kartuz do Gdańska na czas remontu linii 201, może wydać 123 miliony złotych brutto. Potencjalnych wykonawców zgłosiło się dwunastu. Najtańszą ofertą jest ta przedstawiona przez gdański Colas Rail warta 137,6 mln zł brutto. Będzie jeszcze wykorzystana aukcja elektroniczna.
Nie wiadomo, co w tym wypadku zrobi PKP PLK. Przetarg na wykonanie bajpasa i tak został już okrojony
do niezbędnego dla sensu jej budowy minimum (ograniczono liczbę mijanek i zmniejszono prędkość maksymalną do 80 km/h).
Warto przypomnieć, że na początku lipca Pomorska Kolej Metropolitalna rozpisała przetarg na projektowanie swojego odcinka linii, gdzie ma powstać bajpas.
Wykonawcę dokumentacji poznamy wkrótce.