Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Oferty na opracowanie studium dla Magistrali Nadbałtyckiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Oferty na opracowanie studium dla Magistrali Nadbałtyckiej
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Zarządca infrastruktury zleci opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii 202 na odcinku od Koszalina do Stargardu. PLK sprawdzi też jakie działania inwestycyjne potrzebne są, by unowocześnić alternatywną wobec linii 202 linię 402. W grę wchodzi jej elektryfikacja, a w konsekwencji nawet przeniesienie na nią ciężaru prowadzenia dalekobieżnych przewozów towarowych i pasażerskich. Właśnie otwarto oferty w przetargu.

PKP PLK zastanawia się nad ewentualnym nowym przebiegiem Magistrali Nadbałtyckiej, która obecnie w niemal całości biegnie w śladzie linii 202. Wykonawca, który wygra przetarg na wykonanie studium wykonalności pod nazwą „Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu: „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto – Szczecin na odc. Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202 i 402 wraz z elektryfikacją brakujących odcinków” ma sprawdzić, jaki potencjał kryje linia 402 i co należy zrobić, aby stała się uczęszczanym ciągiem transportowym. Będzie musiał zbadać, jakie działania inwestycyjne należy podjąć, aby podnieść prędkość na istniejącej linii 202 i poprawić jej przepustowość.

– Zasadniczym celem studium wykonalności jest przeprowadzenie analizy ciągu od stacji Koszalin w kierunku Szczecina celem określenia optymalnego wariantu obsługi tego korytarza jedną z dwóch możliwych dróg przejazdu – poprzez wymagającej elektryfikacji linii 402 i obsługi połączeń Gdańsk – Szczecin poprzez Koszalin, Kołobrzeg, Goleniów bądź za pomocą obecnej trasy przez Świdwin, Stargard – czytamy w opisie zamówienia.

Wykonawca ma przeanalizować w wariantach inwestycyjnych dostosowanie parametrów (lub wybudowanie nowych) linii kolejowych na odcinku Słupsk – Koszalin do 160 km/h oraz 200 km/h, oraz do podobnych parametrów odcinki Koszalin – Stargard, Koszalin – Kołobrzeg oraz Kołobrzeg – Goleniów. W wariantach dla 200 km/h wykonawca ma uwzględnić koszty związane z konieczną budową skrzyżowań dwupoziomowych nieujętych w wariancie 160 km/h i zabudowy warstwy nadrzędnej ERTMS.

Elektryfikacja odcinka linii 402 między Kołobrzegiem a Goleniowem pozwoliłaby na otworzenie zupełnie nowego korytarza transportowego. Np. część pociągów TLK kursujących między Trójmiastem a Szczecinem mogłaby pojechać przez Kołobrzeg bez konieczności zmiany lokomotywy na spalinową, co w tej chwili ogranicza PKP Intercity przy składaniu wniosków o udostępnienie tras wzdłuż wybrzeża. Można się spodziewać, że przejazd przez Kołobrzeg i Gryfice byłby konkurencyjny czasowo w stosunku do jazdy przez Świdwin i Stargard (linia 202), a przy tym mógłby generować podobną lub większa liczbę pasażerów. Więcej o koncepcji zmiany przebiegu Magistrali Nadbałtyckiej piszemy w oddzielnym tekście.

PLK przesunęły termin składania ofert. Z pierwotnego 11 sierpnia, oferty mogły spływać do zamawiającego do 4 września. Zainteresowanych przetargiem okazały się tylko cztery firmy, które de facto nie zmieściły się w zakładanym przez PLK budżecie. Na zamówienie przygotowano 7,38 mln zł brutto, zaś najtańsza oferta opiewa na kwotę 8,3 mln zł brutto i pochodzi o TPF z Warszawy. Niewiele droższa jest oferta konsorcjum Multiconsult Polska i Transprojekt Gdański za 8,77 mln zł brutto. Kolejne firmy w przetargu to WYG International z ofertą na 10,74 mln zł oraz IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo za 11,04 mln zł. PKP PLK oceni teraz oferty z uwzględnieniem kryterium ceny brutto (60%) i wartości technicznej (40%).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5