Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu Kolei Mazowieckich na wykonanie napraw wraz z modernizacją 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Złożyło ją konsorcjum Newagu (lider) oraz należących do bydgoskiej Pesy Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Wartość oferty to 273 mln zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 na 5 poziomie utrzymania, wraz z modernizacją. W ramach zamówienia mają być wykonane m. in. następujące prace: malowanie pudeł oraz dachów farbą chemoutwardzalną, wymiana wszystkich osi zestawów kołowych oraz tzw. kół bosych, wygłuszenie pudeł, wykonanie izolacji termicznej, przeniesienie zewnętrznych poręczy wejściowych do wnętrza, montażu fabrycznie nowych drzwi wejściowych w systemie odskokowo-przesuwnym, montaż fabrycznie nowych drzwi przejściowych z wagonu do wagonu (międzywagonowych) z napędem elektrycznym, wykonanie modernizacji sprzęgów automatycznych Scharfenberga, wykonanie regeneracji sprzęgów międzywagonowych i przywrócenie parametrów konstrukcyjnych. Pociągi mają być pokryte lakierem bezbarwnym (tzw. powłoka antygraffiti) oraz mieć zamontowane pantografy połówkowe z nakładkami grafitowymi, jak również urządzenia elektronicznego rozkładu jazdy.
Modernizacja pojazdów obejmuje także: zainstalowanie fabrycznie nowej przetwornicy statycznej oraz wykorzystanie obecnie zamontowanej przetwornicy statycznej o mniejszej mocy (w pojazdach posiadających już przetwornicę statyczną), zainstalowanie fabrycznie nowej sprężarki z zastosowaniem pełnego systemu osuszania, zainstalowanie fabrycznie nowego wyłącznika szybkiego magneto-wydmuchowego, modernizację hamulca: współpraca pneumatycznego z dynamicznym + hamulec postojowy, zastosowanie falownika umożliwiającego hamowanie dynamiczne i rekuperację energii podczas hamowania, montaż nowego typu stolików i śmietniczek (zespolonych), montaż 5 szt. stojaków na rowery, montaż dwóch pionowych poręczy w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym (tylko w przedziale wyposażonym w stojaki rowerowe), zastosowanie asynchronicznych silników trakcyjnych, montaż urządzeń wewnętrznej i zewnętrznej informacji wizualno – akustycznej oraz interkomu, montaż systemu emisji reklam na monitorach LCD, instalację systemu zliczania pasażerów, zabudowę monitoringu, wykonanie podłogi z wykładziny trudnościeralnej, zastosowanie nowego wystroju ścian z laminatów poliestrowo-szklanych oraz zainstalowanie oświetlenia sufitowego, zainstalowanie foteli wandaloodpornych z zagłówkami ze skóry w przedziałach pasażerskich, modernizację wózków, zamontowanie ogrzewania konwekcyjnego – grzejniki elektryczne wyposażone w wentylatory, wykonanie instalacji klimatyzacji przedziałów pasażerskich, modernizację czoła i kabiny maszynisty, zabudowę przedziału kierownika w pociągu znajdującego się za kabiną maszynisty, montaż nowego typu okien z pakietów klejonych, osadzonych w uszczelce, montaż systemu indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem, zainstalowanie szybkozłącza międzywagonowego, zainstalowanie WC w obiegu zamkniętym w wersji dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Pierwszy pojazd ma być naprawiony w terminie 145 dni od daty przekazania. Każdy kolejny pojazd ma być naprawiony w terminie 65 dni.