Tylko konsorcjum Compremum – Transtrain chce podjąć się naprawy lokomotyw EP08. Jeśli PKP Intercity zaakceptuje ofertę, tanio nie będzie.
W przetargu na wykonanie prac poziomu P4 dla siedmiu pozostających w taborze PKP Intercity lokomotyw EP08 wystartował tylko jeden podmiot. Jest nim konsorcjum firm Compremum z Poznania i Transtrain z Chrzanowa. Za swoje prace chce otrzymać aż 19,8 mln złotych brutto, natomiast budżet PKP Intercity na to zadanie wynosił… 7,3 mln złotych brutto. To niewątpliwa porażka PKP Intercity, które w poprzednim przetargu otrzymało ofertę od tego samego podmiotu na poziomie 15 mln złotych. Galopująca inflacja sprawiła jednak, że oferta musiała być droższa, natomiast budżet PKP Intercity przeznaczony na to zadanie… nie uległ zmianie.
W tym przetargu Compremum i Transtrain nie miał przeciwników
(w poprzednim o kontrakt walczył jeszcze PTS). Po naprawie lokomotywy objęte byłyby 24 miesięczną gwarancją. Konsorcjum deklaruje naprawę każdej z siedmiu lokomotyw w 56 dni.
PKP Intercity nie rozważało do niedawna skasowania nietypowych lokomotyw, mogących obecnie jeździć z prędkością maksymalną 140 km/h i to przy podwójnej obsadzie maszynistowskiej. Co zrobi PKP Intercity z bardzo drogą propozycją? Dowiemy się w najbliższych tygodniach.