PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na zamówienie 30 automatów do sprzedaży przekąsek i napojów. Zamówienie jest skromne, a jedyna oferta dość droga.
Zamówienie na 15 automatów do sprzedaży napojów i 15 do sprzedaży przekąsek pojawiło się w systemie PKP Intercity z końcem maja. Przetarg miał się zakończyć 27 czerwca, jednak dopiero teraz, z końcem września, ostatecznie poznaliśmy oferty.
Wpłynęła tylko jedna oferta, od Delco Perspective & Business z Marek. 30 automatów i 48-miesięczny ich serwis wyceniono na 7,8 mln zł brutto, a z prawem opcji na 78,9 mln zł. Przypomnijmy, że opcja zakłada możliwość dostawy kolejnych 118 szt. automatów, po 59 dwóch typów wcześniej wspomnianych, do montażu w 45 wagonach osobowych typu Combo oraz 14 ED74.
Jak zachowa się PKP Intercity w obliczu przedstawienia tylko jednej oferty? Decyzję spółki poznamy wkrótce, jednak już teraz wiemy, że przewoźnik zamierzał wydać na automaty do kawy i przekąsek maksymalnie 4,9 mln złotych (bez prawa opcji) lub 31,5 mln złotych (z prawem opcji).
Więcej na temat samego przetargu pisaliśmy tutaj. Wcześniej PKP Intercity zapowiadało, że automaty pojawią się w wagonach
już w trzecim kwartale 2021 roku. Optymistyczną perspektywą będzie w tym wypadku ich pojawienie się na początku 2023 roku. Co ważne, wiemy już, że kolejne automaty PKP Intercity
zamówi do zestawów push-pull.