PKP Intercity podniosło budżet i zaakceptowało ofertę FPS w przetargu na modernizację 13 lokomotyw SM42. Poznańska spółka była jedynym oferentem w powtórzonym postępowaniu.
W przetargu
rozpisanym w grudniu oferty dla dwóch części złożył tylko poznański FPS. W pierwszej chodzi o wykonanie prac na 6 lokomotywach, w drugiej – na 7 spalinowozach. W części 1. Cegielski wycenił swoje prace na 41,6 mln zł brutto, w części 2. na 48,6 mln zł. W obu przypadkach to znacznie powyżej kosztorysu PKP Intercity, który opiewa na kwotę 31 mln zł brutto dla części pierwszej i 36,1 mln zł dla części drugiej.
PKP Intercity poszukuje jednocześnie dwóch SM42 bez modernizacji, które chce wydzierżawić. Używane pojazdy mają po dostarczeniu obsługiwać ruch manewrowy w Szczecinie i okolicach, dla potrzeb spółki. Razem z pojazdami dostawca ma zapewnić usługę przeglądów od P1 do P3, jeśli taki będzie konieczny. SM42 będą pracować dla PKP Intercity od 20 czerwca 2019 aż do 7 września 2020. Oferty można składać do 10 maja. Najlepsza oferta zostanie wybrana z uwzględnieniem kryterium limitu przejechanych kilometrów (miesięczny limit nie może być mniejszy niż 5 000 km) i ceny. Ten pierwszy parametr stanowi 10% wagi wyboru, drugi – 90%.
Aktualizacja: Oferta zaakceptowana
PKP Intercity poinformowało o wyborze FPS jako wykonawcy zlecenia, co oznacza że przewoźnik będzie musiał podnieść budżet do realizacji zamówienia. Przypomnijmy, że z powodu intensywnych prac m. in. nad pociągiem Plus, FPS Cegielski
zmniejszył zaangażowanie w otwarcie segmentu lokomotyw. Wykonuje jednak bardzo dużo prac dla PKP Intercity, ma zapełniony portfel zamówień na ten i przyszły rok, a niedawno PKP Intercity powierzyło mu kolejne zlecenia: na
nowe wagony do przewozu wojska oraz
rozszerzyło umowę na 55 nowych wagonów o kolejne 26 sztuk.