PKP Polskie Linie Kolejowe ponownie wybrały wykonawcę odcinka LOT A Magistrali Węglowej z Chorzowa Batory do Nakła Śląskiego. Został nim Porr. Poprzednio wybrana oferta firmy Intercor została ostatecznie odrzucona po odwołaniach.
W lipcu ubiegłego roku PKP PLK
ogłosiła nowy przetarg na odcinek LOT A Chorzów Batory (km 5,900) – Nakło Śląskie (km 29,000) na tzw. Magistrali Węglowej, czyli linii 131. Postępowanie powtarzano ze względu na znaczne
przekroczenie kosztorysu w pierwszym podejściu. O zakresie inwestycji
piszemy w tym miejscu.
W
styczniu wybrano jako najkorzystniejszą ofertę Intercor (po aukcji elektronicznej, która odbyła się w październiku) z ceną 1,529 mld złotych brutto. W połowie lutego wybór został jednak unieważniony po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Intercor został wykluczony z przetargu a jego oferta – odrzucona. Odrzucono też ofertę Torpolu.
Z dwóch pozostałych w postępowaniu korzystniejsza okazała się oferta Porr – wybór jego oferty został oficjalnie zatwierdzony 9 czerwca. Całkowita cena po aukcji elektronicznej wyniosła 1,528 mld złotych (jak można wnioskować z dokumentu - łącznie z opcją). Kosztorys wynosi 1,376 mld zł brutto, ale za sam zakres podstawowy. Termin wykonania zakresu podstawowego to 41 miesięcy dla projektu i budowy – to oznacza, że
podobnie jak dla LOT-u B, realizacja inwestycji opóźni się nie do 2023, a już do 2024 roku. Coraz bardziej prawdopodobne jest zatem
fazowanie finansowania projektu na perspektywę 2021–2027.
We wrześniu ubiegłego roku podpisano umowy na tzw. LOT-y C oraz D Magistrali Węglowej.
LOT C również zrealizuje Porr.