Lada dzień PKP PLK rozpoczną remont odcinka Olsztyn – Gutkowo, tymczasem właśnie otwarto oferty na dalszy odcinek trasy do Braniewa. Mimo drastycznego zmniejszenia zakresu robót, oferty po raz kolejny przewyższają kosztorys. Teraz zostanie przeprowadzona aukcja elektroniczna, ostateczne ceny mogą się okazać niższe.
PKP PLK
ogłosiła po raz trzeci przetarg na prace na linii 221 z olsztyńskiego Gutkowa do Dobrego Miasta. Inwestycja pierwotnie miała objąć całą linię – do Braniewa. Jak się okazało, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego nie dysponuje środkami, żeby podnieść budżet inwestycji. Zdecydowano się na jej drastyczne ograniczenie – do zaledwie 22 km linii (z pierwotnych 87 km), do Dobrego Miasta. Do tego w opcji pozostawiono samą stację Dobre Miasto, świadczenie usług pogwarancyjnych czy zmiany w zakresie interfejsów. W opcji zawarto również prace związane z budową LCS Gutkowo wraz z budową półsamoczynnej, dwukierunkowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku na szlaku Gutkowo – Dobre Miasto i innymi elementami systemu sterowania ruchem
Mimo sporych ograniczeń w zakresie inwestycji, trzeci przetarg również nie przynosi pozytywnych wiadomości. Do przetargu stanęło czterech oferentów, jednak żadnemu nie udało się zmieścić w budżecie zamawiającego, który wyniósł 155 mln zł brutto. Najniższą cenę zaproponowało Roverpol, ale i tak brakuje 41 mln zł.
Reszta oferentów złożyła oferty powyżej pułapu 200 mln zł. Konsorcjum firm PPM-T z Przedsiębiorstwem Remontowo Budowlanym TOR, Zakładami Automatyki i Telekomunikacji oraz Intop Warszawa zaproponowało 261 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwa Usługowo Handlowego RAJBUD, Torhamer i Komunikacyjnymi Zakładami Automatyki – 226 mln zł, konsorcjum Copass Polska oraz Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa z Hiszpanii – 251 mln zł.
Przetarg zakłada jednak przeprowadzenie aukcji elektronicznej, która może wpłynąć na zmniejszenie wysokości ofert.
Kryteria wyboru to cena (80%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (20%). Na wykonanie zlecenia wykonawca będzie miał 24 miesiące. Po realizacji prac prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynieść 100 km/h, a dla pociągów towarowych – 70 km/h z lokalnymi ograniczeniami na obiektach inż. do 60 km/h.
Rozłożenie w czasie planowanych remontów linii kolejowych w kierunku Braniewa może
oznaczać odcięcie go od Olsztyna na kilka lat.
Sprostowanie od redakcji 16.09.2019 r.W pierwotnym materiale podaliśmy nieprawidłowe, odwrócone kryteria oceny ofert, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieniły w trakcie trwania postępowania. Obowiązujące kryteria wyboru, zgodnie z instrukcją dla wykonawców, to: cena (80%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (20%).