Dostawcy 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity nie poznamy w 2018 roku. Ogłoszony z końcem 2017 roku przetarg na tabor ciągnie się od roku i nie widać jego końca.
Przypomnijmy: konkurs ofert z zamiarem kupna 12 elektrycznych składów PKP Intercity ogłosiło
z końcem grudnia 2017. Wówczas dowiedzieliśmy się, że dostawcę 8-członowych pociągów poznamy z końcem lutego 2018. Nic takiego się nie stało i odtąd, średnio co dwa miesiące, przewoźnik ogłasza nowe daty otwarcia kopert z ofertami, także w związku z prośbami o zmiany terminów przez potencjalnych dostawców.
PKP Intercity właśnie poinformowało, że nowym terminem składania ofert jest 15 stycznia 2019 roku. Zrobiło to na wniosek jednego z oferentów, który uznał, że „zapewni to wykonawcom czas niezbędny na przygotowanie rzetelnych, konkurencyjnych ofert oraz zakończenie negocjacji z poddostawcami (…)”. Wcześniej jeden z dostawców wnosił do PKP Intercity o zmianę terminu dostawy dwóch pierwszych pojazdów na 24 miesiące, licząc od dnia wejścia w życie umowy, „z uwagi na wydłużone terminy dostaw strategicznych komponentów do pojazdów oraz na wydłużone uzyskania dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego”.
PKP Intercity znacznie lepiej idzie z modernizacją wagonów. Pierwsze wagony FPS po gruntownej modernizacji
wyjadą z pasażerami na tory już w grudniu. Warto przypomnieć, że przewoźnik rozszerzył także kontrakt na modernizacje
z bydgoską Pesą.