Wiemy już, kiedy zmodernizowane dla Industrial Division 14WE pojawią się w regularnym ruchu w Małopolsce. Firma, która wydzierżawiła samorządowemu przewoźnikowi dwa ezt-y, pochwaliła się, że już w poniedziałek składy rozpoczną kursowanie z pasażerami.
Industrial Division posiada 4 ezt serii 14WE, będące najbardziej zaawansowaną istniejącą konwersją EN57 (z tego pojazdu pozostał szkielet oraz, niestety, silniki trakcyjne).
Pojazdy przeszły modernizację, w ramach której zostały wyposażone np. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Koleje Małopolskie obecnie testowo eksploatują dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE. Spółka
tłumaczy to dynamicznym rozwojem, stale rosnącą liczbą podróżnych korzystających z uruchamianych połączeń oraz
planowanym rozszerzeniem działalności przewozowej o kolejne trasy.
W pierwszej kolejności pojazdy testowane były w jazdach bez pasażerów. W kolejnym etapie zaplanowano z kolei próby w ruchu liniowym z pasażerami na trasach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie. Jak się okazuje, drugi etap nastąpi już niedługo, o czym poinformował Industrial Division. – Mamy dla Was ciekawą informację, która dotyczy pasażerów z Krakowa i okolic. Od 14 sierpnia zostaną wprowadzone do eksploatacji Kolei Małopolskich dwa nasze pojazdy 14WE – pisze na swoim profilu firma. Chodzi dokładnie o składy 14WE-004 i 14WE-006, które Koleje Małopolskie otrzymały na testy od firmy będącej w Polsce poolem taborowym. Na razie nie podjęto jeszcze decyzji odnośnie umowy wydzierżawienia składów.
Koleje Małopolskie są drugim przewoźnikiem, które użytkują 14WE od Industrial Division. Jako pierwsze ezt-y do eksploatacji otrzymały Koleje Śląskie. Pesa wynajęła pojazdy
w zastępstwie za Elfy2, które dotrą do przewoźnika w późniejszym czasie.