W grudniu zakończył się remont kolejnego odcinka linii nr 377. Prędkość pociągów zostanie podniesiona dopiero w marcu, a w lipcu rozpoczną się kolejne prace.
PLK wyremontowała już większość linii nr 377 – od Stawian (km 33,732) do km 12.350 linii (za przystankiem Kłecko Wielkopolskie); pomimo zakończonych w grudniu prac, na odcinku od km 21 do 12,35 pozostała na nim prędkość szlakowa 20 km/h. – Na wyremontowanym aktualnie odcinku prędkość 60 km/h zostanie wprowadzona od marca 2019 roku – informuje "Rynek Kolejowy" Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK, dodając, że od km 33.200 do km 21.000 linii obowiązuje prędkość 60 km/h.
Jak wyjaśnia, przyczyną jest konieczność stabilizacji toru po remoncie. – Dalsza część linii do stacji Gniezno Winiary zaplanowana jest do remontu od lipca do września 2019 roku – informuje Wolny.
Linia kolejowa nr 377 łączy stację Gniezno Winiary ze stacją Sława Wielkopolska. To alternatywa dla przejazdu linią nr 353 z Gniezna do Poznania przez wyremontowaną linię Poznań – Wągrowiec. Przewozy pasażerskie zawieszono tu w 1995 roku, a pięć lat później –towarowe. W kilka lat po jej zamknięciu przywracający przejezdność remont sfinansował Operator Logistyczny Paliw Płynnych. Teraz PLK
etapowo remontuje linię.