Bardzo przedłuża się wybór ofert w przetargu na modernizację wagonów rowerowych. Choć otwarcie kopert z propozycjami od producentów miało mieć miejsce w sierpniu 2021, do dzisiaj ich nie otworzono, nie mówiąc już o wskazaniu wykonawcy, czy wyborze oferty.
O przetargu na wykonanie napraw głównych i głębokiej modernizacji wagonów serii 609A pisaliśmy w ubiegłym roku sporo. Najpierw spółka
zapowiedziała ich przebudowę, później pojawił się stosowny przetarg na
przebudowę 14 wagonów. Oferty mieliśmy poznać jeszcze latem 2021, tymczasem nie stało się to do dzisiaj.
– Przedłużenie terminu składania ofert na wykonanie naprawy okresowej 14 wagonów osobowych typu 609A wynikło z konieczności dostosowania warunków realizacji zamówienia do wymogów związanych z wdrożonym w spółce Systemem Zarządzania Utrzymaniem (MMS) – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Nowy termin otwarcia ofert to koniec marca, wagonów po przebudowie nie zobaczymy więc na pewno latem 2022, a coraz bardziej wątpliwe jest również lato 2023.
Jak poinformowała spółka, obecnie sprawne są jedynie 2 wagony typu 609A z ważnym świadectwem sprawności technicznej (w 2013 roku było ich 10). Będą one dostępne w okresie wakacyjnym i, tak jak obecnie, będą kursować w pociągu TLK Hańcza. Wsparciem dla rowerzystów w okresie wiosennym i letnim będą natomiast wagony combo, gdzie można przewieźć 6 jednośladów.
Zamówiono ich sześćdziesiąt.