W grudniu na tory ma wyjechać kolejna para połączeń komercyjnych ze Szczecina do Warszawy, przez co ich liczba wzrośnie do trzech dziennie. Oferta poprawi się też na trasie z Gdyni do Wrocławia, gdzie poza pociągami do Pragi pojawią się dwa dodatkowe kursy w relacji Wrocław – Gdynia – Wrocław.
Nowy roczny rozkład jazdy, który wejdzie w życie w grudniu bieżącego roku ma przynieść poprawę oferty pomiędzy Poznaniem a Warszawą, do 19 par połączeń w obie strony. W aktualnym, wakacyjnym rozkładzie jazdy pomiędzy oboma miastami podróżni mają do dyspozycji 16 par, a od wrześniowej korekty na tory wyjadą dwa dodatkowe pociągi komercyjne,
które połączą Warszawę ze Szczecinem - Sedina oraz
Warszawę z Wrocławiem przez Poznań i Leszno - Lech. Za kilka dni oferta między stolicami Wielkopolski i Mazowsza będzie więc wynosić 18 par połączeń.
Szczecin zyska kolejną parę pociągów komercyjnych
Jak przekazuje nam teraz Anna Szumańska, rzeczniczka prasowa Ministerstwa Infrastruktury, dziewiętnasta para połączeń pomiędzy Poznaniem a Warszawą, która zostanie uruchomiona od grudnia, będzie kolejnym połączeniem komercyjnym, trzecim w relacji Szczecin Główny – Warszawa. Poza tym stolica Pomorza Zachodniego będzie miała do dyspozycji pięć par połączeń uruchamianych w ramach umowy PSC, a więc podobnie jak obecnie – Przekazanie szczegółowych informacji o tych pociągach będzie możliwe po zarządzeniu RRJ 2024/25 przez zarządcę infrastruktury kolejowej – dodaje Szumańska.
Trasę ze Szczecina do Warszawy można także pokonać za pomocą pociągu Staszic kursującego przez Bydgoszcz, Piłę i Wałcz. Jak na razie nie wiemy, czy to połączenie zostanie utrzymane w nowym rozkładzie jazdy, bowiem rzeczniczka resortu Infrastruktury odpowiedziała na nasze pytania w tej sprawie w ten sposób:
– Przekazanie wiążących i szczegółowych informacji w zakresie oferty przewozowej i połączeń realizowanych od grudnia br. będzie możliwe po zakończeniu przez zarządcę infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, prac nad Rocznym Rozkładem Jazdy RRJ 2024/25 i jego zarządzeniu. Do tego czasu oferta przewozowa w przyszłym rozkładzie jazdy może ulec zmianom – mówi Anna Szumańska.
Więcej pociągów z Wrocławia do Gdyni
W nowym rocznym rozkładzie jazdy założono też rozwój oferty na ciągu Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Po pierwsze na trasę wyjadą cztery pary kursów Baltic Express łączących Gdynię z Pragą o czym
szeroko piszemy tutaj. Ponadto Ministerstwo Infrastruktury zaplanowało też uruchomienie dwóch dodatkowych par pociągów w ramach służby publicznej.
– Od grudnia 2024 roku planowane jest rozpoczęcie kursowania czterech par połączeń międzynarodowych w relacji Gdynia – Praga – Gdynia (przez Bydgoszcz i Poznań), z rekordowym czasem przejazdu: z Gdańska do Wrocławia (4:20) i z Wrocławia do Gdańska (4:17). Dodatkowo, zakładamy uruchomienie dwóch codziennych par połączeń na trasie Gdynia – Wrocław – Gdynia. Wyżej wymienione połączenia będą realizowane na zlecenie ministra właściwego do spraw transportu – przekazuje Anna Szumańska.
Od grudnia oferta dalekobieżna realizowana przez PKP Intercity na terenie całego kraju ma wzrosnąć z 420 do 470 połączeń. Szczegółowe informacje o tym, na jakich trasach pojawią się dodatkowe kursy poznamy jednak dopiero po opublikowaniu rocznego rozkładu jazdy przez PKP PLK.