Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut
fot. M. SzymajdaStacja Wrocław Główny
Zaplanowane na 2024 prace na linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia mają umożliwić kursowanie najszybszych pociągów na tym odcinku nawet w 100 minut.

O zmianach, które ma przechodzić linia 276 poinformował podczas Kongresu Praktyków Kolei Regionalnych we Wrocławiu wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

– Zaplanowane na jesień prace, które naszym zdaniem będzie można skrócić poniżej trzech miesięcy, doprowadzą do poprawy stanu linii kolejowej 276 w rejonie Kamieńca. To przyczyni się do lepszych warunków prowadzenia ruchu kolejowego, co ma znaczenia także dla realizacji połączeń Praga – Wrocław – Poznań – Gdynia – powiedział wiceminister Piotr Malepszak.

Jak ocenił, możliwe będzie uzyskanie czasu przejazdu od Międzylesia (czyli praktycznie od granicy czesko-polskiej) do Wrocławia w czasie 100 minut dla najszybszych pociągów. Dla porównania: obecnie najszybszy sprinter Kolei Dolnośląskich między wspomnianymi stacjami (po drodze zatrzymuje na 13 stacjach i przystankach) jedzie w 123 minuty (2 godziny i 3 minuty).

To szczególnie ważne z punktu widzenia nowego pociągu Praga – Wrocław – Gdynia, który ma ruszyć od grudnia 2024, a który będzie kursować po linii 276 przez Kotlinę Kłodzką. Na razie pewna jest jedna para pociągów w takiej relacji, trwają dyskusje Kolei Czeskich z PKP Intercity, o uruchomieniu drugiej takie pary.

Prace, które będzie wykonywać opolski oddział PKP Polskich Linii Kolejowych dotyczyć będą odcinka od Ziębic do Kamieńca Ząbkowickiego, gdzie do dyspozycji przewoźników jest obecnie jeden tor. Przez brak należytego utrzymania w ostatnich latach stopniowo ograniczano tam prędkość jazdy pociągów ze 100 do nawet 60 km/h.

Na razie odcinek pozostanie jednotorowy, parametry prowadzenia ruchu po nim mają się jednak poprawić ze względu na poprawę stanu toru, obiektów inżynieryjnych i budowę posterunku odstępowego.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5