Jest kolejny problem z i tak źle funkcjonująca informacją pasażerską na warszawskim węźle kolejowym. Od czwartku nie działają wyświetlacze na dwóch ważnych stacjach, z czym nie może sobie poradzić PKP PLK.
W prowadzonych przez UTK badaniach satysfakcji pasażera polskiej kolei,
najgorzej oceniana jest informacja pasażerska. W Warszawie liczne usterki, o których
wielokrotnie pisaliśmy potęguje w ostatnim czasie przebudowa Warszawy Zachodniej i związane z nią
częste zmiany w kursowaniu pociągów. Sytuacji pasażerów nie poprawiła decyzja o
wyłączeniu strony Infopasażer.
Teraz doszedł do tego kolejny problem - od czwartku 18 maja pasażerowie zgłaszają wyłączone wyświetlacze informacji dynamicznej w Warszawie Stadion i Warszawie Wschodniej.
- Służby techniczne PLK SA i serwis pracują nad usunięciem usterki systemu informacji pasażerskiej. Nie działają wyświetlacze na stacji Warszawa Wschodnia i przystanku Warszawa Stadion. Są komunikaty głosowe o odjazdach i przyjazdach pociągów - informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, zapowiadając, że teraz (piątego dnia od awarii) pojawi się dodatkowe wsparcie dla pasażerów w postaci informatorów mobilnych.
Jak tłumaczy przedstawiciel spółki, usterka systemu informacji pasażerskiej powstała w skutek zewnętrznej awarii prądu w zeszłym tygodniu (18 maja). Nie podaje jednak orientacyjnego przywrócenia działania ekranów. - Prowadzone są działania aby jak najszybciej przywrócić działanie wyświetlaczy - stwierdza Jakubowski.