1 czerwca 2015 r. rozpoczynają się kolejne etapy modernizacji torowisk w centrum Sosnowca. W wyniku zmian organizacji ruchu linia 24 kursująca na skróconej trasie obsługiwana będzie planowo taborem typu N.
Tramwaje Śląskie do dziś nie zakończyły eksploatacji klasycznych dwuosiowych wagonów tramwajowych. Wprawdzie w latach 80. zlikwidowano lub przebudowano niektóre linie obsługiwane wagonami typu N, cały czas jednak wagony typu N kursują codziennie na linii 38 kursującej wzdłuż ul. Piekarskiej w Bytomiu.
Od czasu do czasu zdarza się jednak, że takim taborem obsługiwane są również inne linie kursujące w regionie. Oprócz sytuacji planowych, wagony typu N kursowały awaryjnie lub z rezerwy na innych liniach, na których w danym czasie niezbędny był tabor dwukierunkowy.
Trwające modernizacje torowisk w centrum Sosnowca wkraczają w kolejny etap. Remontowane będzie teraz torowisko w ul. Sienkiewicza i Piłsudskiego od ronda im. Gierka do skrzyżowania z ul. 3 Maja. W związku z tym od poniedziałku 1 czerwca linia 26 zostanie zawieszona, a linia 27 skierowana na trasę Kazimierz Górniczy Pętla – Dańdówka – Niwka – Mysłowice Dworzec PKP. Linia 24 natomiast zostanie skrócona do relacji Konstantynów Okrzei – Sosnowiec Ostrogórska (Rondo im. Gierka). W związku z brakiem możliwości zawracania na Rondzie im. Gierka (zwykle można tam manewrować na trójkącie torowym) linia obsługiwana będzie taborem dwukierunkowym w postaci wagonu typu N.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl