Od 9. czerwca karty rabatowe niemieckiej kolei (BahnCard 25 i 50) dostępne będą tylko w formie cyfrowej.
Od 9. czerwca niemieckie karty rabatowe (BahnCard 25 i 50) dostępne będą tylko w formie cyfrowej. Przewoźnik Deutsche Bahn tłumaczy to względami ekologicznymi, choć nietrudno zgadnąć, że dyktują ją raczej względy ekonomiczne. DB nie będzie już musiał zlecać produkcji i wysyłki kart klientom, zobowiązując ich do posiadania smartfona i okazywania w nim właśnie podstawy do zniżki. Ukłonem w stronę osób nieposiadających takich urządzeń ma być możliwość wydruku karty na zwykłej kartce A4.
Obecnie posiadacze BahnCard otrzymują kartę plastikową, zaś w aplikacji mobilnej dostępna jest karta cyfrowa. Podobnie rzecz się ma w Austrii, gdzie plastikowa Vorteilscard (nawet w cyfrowej wersji 66) wysyłana jest posiadaczom pocztą. Podobnie wiele biletów rocznych np. Klimaticket Tirol wystawiane jest w dwóch postaciach. Formą testu, na ile sprawdzi się wyłącznie wersja cyfrowa jest dostępny w Austrii „Jubel-Vorteilspackerl“. To zestaw Vorteilcard, zniżkowych rezerwacji oraz dwa upgrade'y na krajowe przejazdy dalekobieżne - w specjalnej cenie.
W Niemczech już od ubiegłego roku testowe, trzymiesięczne BahnCard dostępne były tylko cyfrowo. Czas pokaże, jak to rozwiązanie zostanie przyjęte. Zapewne gdyby nie „
Deutschland-Ticket“ przewoźnikowi trudno byłoby zaryzykować taką formę karty lojalnościowej.