Stacja Sopot, Gdańsk Wrzeszcz oraz linie Gdańsk Główny – Gdańsk Wrzeszcz, a także Gdańsk Wrzeszcz – Granica LCS to obszary modernizowanej nawierzchni trasy E65 realizowanej w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia”. W jednej z największych kolejowych inwestycji, która przystosuje linię do kursowania taboru z prędkością 160 km/h, ograniczy hałas i drgania, a także poprawi bezpieczeństwo pasażerów, uczestniczy Tines, dostarczając największą w historii spółki liczbę - prawie 60 000 m2 mat wibroizolacyjnych typu Trackelast SBM RPU Blue.
Trackelast SBM zespolone są z dwóch stron ze specjalną 3 mm elastyczną warstwą, wytrzymałej oraz odpornej na przebicie geowłókniny, która chroni matę przed uszkodzeniami od podsypki oraz ostrych elementów występujących w podłożu. Ich właściwości potwierdzają badania certyfikowanego laboratorium Uniwersytetu Technicznego w Monachium. Zalety maty to bezpieczna i trwała eksploatacja nawierzchni szynowej, wieloletnia żywotność oraz ograniczenie transmisji drgań do otoczenia trasy. Produkt ma aprobatę techniczną Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz Instytutu Kolejnictwa.
Kompleksowa modernizacja infrastruktury torowej na blisko 40-kilometrowym odcinku trasy kolejowej między Pruszczem Gdańskim i Gdynią Chylonią oraz budowa lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w Gdańsku oraz Gdyni zapewni bezpieczeństwo, a także zredukuje negatywne oddziaływania pojazdów kolejowych. Inwestycja obejmować będzie m.in.: modernizację układów torowych na stacjach i szlakach, całkowitą wymianę sieci trakcyjnej, a także modernizacje peronów oraz obiektów inżynieryjnych.Poza przystosowaniem jazdy taboru kolejowego do prędkości 160 km/h oraz poprawie przepustowości trasy, modernizacja usprawni transport pasażerski w paneuropejskim korytarzu nr VI sieci TEN-T.