Przewoźnik towarowy z grupy JSW odebrał od Akiem drugą lokomotywę serii BR186. Tym samym kontrakt na leasing pojazdów został zrealizowany w całości. Oba egzemplarze można już spotkać na szlaku.
Umowę na wypożyczenie dwóch lokomotyw elektrycznych podpisano w październiku ubiegłego roku. Był to dla JSW Logistics pierwszy kontrakt zawarty z firmą Akiem, jednym z największych w Europie pooli taborowych. Pierwszy egzemplarz został dostarczony już w kilka tygodni po złożeniu zamówienia. Drugi trafił do odbiorcy w listopadzie bieżącego roku.
Oba pojazdy obsługują głównie połączenia na południu Polski oraz do portów bałtyckich. JSW Logistics (dawniej Spedkoks, przejęty przez JSW w roku 2013) zajmuje się transportem węgla i koksu, głównie na potrzeby spółki-matki JSW (z kopalni do koksowni, do klientów z grupy kapitałowej JSW oraz zewnętrznych). Oferuje także kompleksową obsługę bocznic oraz utrzymanie i naprawę taboru kolejowego. Według deklaracji dostępnych na stronie internetowej JSW Logistics zamierza docelowo rozwijać ofertę w oparciu o tabor własny – leasing lokomotyw od Akiem może więc być tylko etapem przejściowym.
Lokomotywy BR186 to pojazdy oparte na popularnej w Europie platformie Traxx. Od 2000 r. powstało ponad 2000 egzemplarzy opartych na niej pojazdów. Dla polskiego oddziału Akiem są jednym z podstawowych typów lokomotyw elektrycznych, oferowanym w trzech odmianach: AC3, MS3 i
najnowszej – DC3. Z myślą o polskim rynku firma zamówiła w ubiegłym roku
30 egzemplarzy tej ostatniej.