Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nurek i Bardotka z ETCS. Czeski rząd wyposaża starsze pojazdy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nurek i Bardotka z ETCS. Czeski rząd wyposaża starsze pojazdy
fot. Michał Szymajda
Ten nietypowy projekt dotyczący bezpieczeństwa w transporcie kolejowym prowadzi Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej. Przeznaczyło na to - w przeliczeniu - ponad 250 mln złotych. Chodzi o dofinansowanie montażu urządzeń systemu ETCS.

O tym, że tamtejszy rząd przekaże przewoźnikom ponad 1,5 mld koron na instalację urządzeń systemu ETCS w ich pojazdach, poinformował portal Zdopravy.cz. Środki te pochodzą z Programu Operacyjnego Transport 2021 – 2027 w ramach Państwowego Funduszu Infrastruktury Transportowej (Státní fond dopravní infrastruktury).

Nabór projektów odbywał się w ramach działania "04 - Interoperacyjność w transporcie kolejowym - pokładowe jednostki ETCS (doposażenie, modernizacja)". Na liście pozytywnie ocenionych znalazło się 28 wniosków.

Pośród nich mamy takie pojazdy, jak lokomotywy serii 751 "Bardotka", które produkowane były w Czechosłowacji od połowy lat 60. do początków lat 70., a potem modernizowane w latach 90., jako seria 749. Innym pojazdem, bardziej kojarzonym w Polsce są lokomotywy serii 753 i 754, produkowane od końca lat 60. do końca lat 70, a potem modernizowane w latach 90., jako seria 750. To popularne "Nurki", które PKP Intercity wypożycza od Kolei Czeskich do obsługi niezelektryfikowanych odcinków.

Pośród dofinansowanych podmiotów mamy również firmę Skanska, która wpisała podbijarkę czy Správe železnic - czeskiego zarządcę infrastruktury kolejowej, który chciałby zmodernizować swoje pojazdy diagnostyczne.

  • Alstom Lint – Leo Express Tender 2,3 mln koron
  • Lokomotywy serii 741 – Strabag Rail 48,9 mln koron
  • Lokomotywy serii 365 – IDS Cargo 40,4 mln koron
  • MUV – JARO Česká Skalice – 8,5 mln koron
  • LokoTrain – 15,1 mln koron
  • AŽD Praha –53,1 mln koron
  • AŽD Praha –21,7 mln koron
  • Podbijarka – Skanska 23,4 mln koron
  • BF Logistics – 17 mln koron
  • Damix – 17 mln koron
  • Pociągi diagnostyczne – Správa železnic 55,3 mln koron
  • 11 lokomotyw serii 753.7 – PKP Cargo International 79,5 mln koron
  • Spalinowe jednostki serii 845 – GW Train Regio 82,9 mln koron
  • ČD Cargo –350,3 mln koron
  • Lokomotywy serii 749 a 750 – Východočeská dráha 63,8 mln koron
  • Lokomotywy serii 749 – IDS CARGO 31,9 mln koron
  • Lokomotywy serii 750 – Východočeská dráha, 8,5 mln koron
  • Lokomotywy serii 749 – KŽC Doprava 40,4 mln koron
  • Lokomotywy serii 742 – IDS CARGO 31,9 mln koron
  • Lokotrans Servis –8,5 mln koron
  • Lokomotywy serii 740 – Východočeská dráha 8,5 mln koron
  • Lokomotywy serii 740 – Skanska 48,9 mln koron
  • Lokomotywa serii 751 033-2 – KŽC Doprava 23,4 mln koron
  • Lokomotywy serii 742 – IDS CARGO 17 mln koron
  • České dráhy – 57,1 mln koron
Portal Zdopravy zwraca uwagę, że wysokość dofinansowania ze środków unijnych mogła sięgać 85 proc. kosztów kwalifikowanych. We wrześniu br. Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej ma ogłosić kolejny nabór dotacji z Programu Operacyjnego Transport, w którym spodziewana jest pula środków w wysokości 500 mln koron.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych

Tabor i technika

Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych

Roman Czubiński 22 sierpnia 2024

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Skąd PKP Intercity pozyskuje dodatkowe lokomotywy?

Tabor i technika

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Infrastruktura

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych

Tabor i technika

Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych

Roman Czubiński 22 sierpnia 2024

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Skąd PKP Intercity pozyskuje dodatkowe lokomotywy?

Tabor i technika

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Infrastruktura

PKP Intercity na razie bez lokomotyw na wynajem

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5