Potwierdziły się informacje "Rynku Kolejowego" - nowym prezesem PKP Intercity został Janusz Malinowski. Odwołano cały poprzedni zarząd spółki i powołano nowy.
Wczoraj Janusz Malinowski
pożegnał się z pracownikami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To samo zrobił wieczorem dotychczasowy zarząd PKP Intercity: Marek Chraniuk, Tomasz Gontarz, Jarosław Oniszczuk, Artur Resmer oraz Krzysztof Świerczek. Marek Chraniuk był
prezesem spółki od 2016 roku.
Nowy zarząd, oprócz prezesa Malinowskiego tworzą Marcin Karasiński, Adam Wawrzyniak oraz Dagmara Zawadzka. Do spółki powraca też Wojciech Partyka jako dyrektor operacyjny.
Janusz Malinowski Z koleją związany od 30 lat. W latach 2011-2014 był członkiem zarządu i prezesem PKP Intercity, gdzie wdrażał największe inwestycje taborowe PKP o wartości ponad 5,5 mld złotych, m.in. zakup pociągów Pendolino. Po odwołaniu z PKP Intercity został członkiem zarządu, a od 2017 roku prezesem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jest absolwentem Politechniki Radomskiej na wydziale transportu i Politechniki Warszawskiej z zakresu zarządzania w transporcie kolejowym.
Dagmara Zawadzka Dagmara Zawadzka w latach 2015-2017 pracowała w PKP Intercity jako dyrektor wykonawczy ds. finansów i zakupów i przewodnicząca komitetu inwestycyjnego. Wcześnie pracowała w grupie PKN Orlen (m.in. jako dyrektor biura realizacji projektów strategicznych w Orlenie i prezes spółki Kopalnia Soli Lubień) oraz w BRE Corporate Finance i Pricewaterhouse Coopers (PwC). W latach 2020-2021 była szefową pionu aerotropolis i rozwoju w Centralnym Porcie Komunikacyjnym, a w latach 2017-2020 pracowała w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Marcin Karasiński pracuje w PKP Intercity od 13 lat - najpierw jako dyrektor projektu, a od 2016 roku jako dyrektor biura zarządzania projektami, biura zarządzania projektami i strategii oraz biura strategii i funduszy unijnych. Jestem absolwentem Wydziału Prawa Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ma też tytuł MBA.
Adam Wawrzyniak to również wieloletni pracownik spółki, w której spędził już 12 lat. Od 2014 roku był zastępcą dyrektora biura taboru spółki. Jest inżynierem z Politechniki Łódzkiej. Jest też prezesem Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.
Przed nowym zarządem czas pełen wyzwań, o czym pisaliśmy w naszej
analizie sytuacji taborowej i finansowej PKP Intercity, natomiast w tym miejscu
można czytać część drugą raportu.