Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy wizerunek stacji Oborniki Śląskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
09-09-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wygodniejsze perony, nowe przejście podziemne, czytelny system informacji pasażerskiej. Tak zmienia się stacja w Obornikach Śląskich. W ramach modernizacji zmieniają się także tory, wiadukty i urządzenia  sterowania ruchem kolejowym. To największa przebudowa tej stacji od 150 lat - chwalą się PKP Polskie Linie Kolejowe.

Obecnie prace koncentrują się na jednym z dwóch torów. Szyny i podkłady zostały już zdemontowane i trasa przygotowana jest do budowy nowego toru. Widać modernizację peronu. Ma być wyższy i wygodniejszy do wsiadania. Po zakończeniu prac torowych zostanie zamontowana nowa sieć trakcyjna i na początku listopada roboty przeniosą się na sąsiedni tor.

Z myślą o podróżnych, na stacji powstaje tunel. Obiekt ma zapewnić bezpieczne przejście od strony dworca na peron wyspowy oraz przeciwległą stronę stacji. Obecnie, trwają prace ziemne i budowany jest pierwszy odcinek betonowej konstrukcji. Przejście tunelem będzie dostępne dla osób z ograniczona sprawnością ruchową dzięki pochylni przy schodach od strony budynku dworcowego i platformy przy schodach prowadzących na peron. Po zakończeniu prac zlikwidowana zostanie wyeksploatowana kładka dla pieszych nad torem.

Po północnej stronie stacji, nad drogą wojewódzką nr 340, trwa przebudowa wiaduktu kolejowego. Została zdjęta jedna z jego stalowych konstrukcji. Jest odnawiana i otrzyma nowe zabezpieczenie antykorozyjne. Równocześnie frezowane są przyczółki wiaduktu, które będą wzmocnione.

Obok stacji powstał nowy posterunek dróżnika przejazdowego. Będzie wyposażony m.in. w telewizję przemysłową i urządzenia systemu powiadamiania o zbliżających się pociągach.

Modernizacja 58 kilometrów  linii kolejowej E59  na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje m.in. 5 stacji i 8 przystanków, prace na 113 obiektach inżynieryjnych, w tym na najdłuższym moście kolejowym we Wrocławiu. Oznacza poprawę standardu obsługi podróżnych i skrócenie przejazdu z Wrocławia do Poznania dzięki przygotowaniu trasy do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich.

Przebudowa stacji Oborniki Śląskie realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5