Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy wagon w Pociągu Stuletnim PSMK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Fundacja Grupy PKP

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowy wagon w Pociągu Stuletnim PSMK
fot. Fundacja Grupy PKP
Fundacja Grupy PKP wspiera działania Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. Kolejny raz przekazała darowiznę na projekt renowacji Pociągu Stuletniego, który stowarzyszenie konsekwentnie realizuje od lat.

– Projekt odbudowy pociągu stuletniego jest działaniem, które fundacja obserwuje od wielu lat. Nasz wkład w zabytkowy pociąg to przekazanie darowizn na renowację 3 wagonów. W poprzednich latach wsparliśmy odrestaurowanie historycznego “Adrada” z 1910 roku oraz wagonu do przewozu ptactwa domowego. Obecnie pomagamy w odbudowie polskiej węglarki z 1927 roku – podsumowuje Katarzyna Kucharek, prezes zarządu Fundacji Grupy PKP.



Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei ze Skierniewic w swoich zbiorach posiada wiele wyjątkowych i często jedynych w Polsce składów. Można je podziwiać w Parowozowni Skierniewice – również historycznym miejscu na kolejowej mapie kraju – m.in. podczas drzwi otwartych, które odbywają się w wybrane weekendy roku.

Projekt odbudowy Pociągu Stuletniego pozwala na uratowanie wycofanych z użycia składów oraz zachowania ich wspaniałej historii dla przyszłych pokoleń. Wagony odnajdywane i pozyskiwane przez PSMK w swojej stuletniej historii wielokrotnie zmieniały cel i sposób użytkowania. Obiekty często trafiają do parowozowni w bardzo złym stanie, jednak dzięki miłośnikom kolei ze Skierniewic odzyskują dawny blask oraz nowe zadanie – godną emeryturę.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5