Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy Vectron w Cargounit. Na pniu bierze go DB Cargo Polska [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Cargounit odebrał kolejną lokomotywę Vectron MS wyprodukowaną przez Siemensa. Pod wyjątkowym malowaniem lokomotywy skrywa się wielosystemowy pojazd, zdolny jeździć z prędkością 200 km/h. Pierwszym jej użytkownikiem będzie DB Cargo.

Od 2018 r. firma zakupiła już łącznie 42 pojazdy od Siemensa. Pool taborowy kupił łącznie 36 Vectronów i 6 Smartronów (jednosystemowych). Najnowszy odebrany na targach Trako 2023 pojazd to także 200. lokomotywa w barwach Cargounit. To też 17. Vectron z zamówienia na 36 pojazdów.

– Współpraca z Cargounit to modelowy przykładowy rozwoju na rynku Europy Środkowo Wschodniej z wykorzystaniem najnowocześniejszych lokomotyw. To także wyjątkowa historia kooperacji, która rozpoczęła się od zakupu pojedynczej lokomotywy w 2018 r. dochodząc w 2023 r. do ponad 40 elektrowozów. Z dumą obserwujemy rozwój Cargounit i cieszymy się, że poprzez nasze najnowocześniejsze w Europie pojazdy możemy być tego istotną częścią. Obecnie firma jest największym polskim odbiorcą elektrowozów Siemensa, zamawiając dodatkowe lokomotywy i pojazdy tego producenta na kolejne lata – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility.

Vectron pokazany i przekazany na Trako dysponuje mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostaną wyposażone
w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywa jest przeznaczona do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Użytkownikiem tego konkretnego egzemplarza będzie DB Cargo.

– Misją DB Cargo Polska jest realizacja zrównoważonych łańcuchów logistycznych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań kolejowych (...). Cieszymy się na kontynuację owocnej współpracy z Cargounit, czego potwierdzeniem jest wzmocnienie naszej floty o kolejną 29-tą lokomotywę elektryczną Siemens Vectron MS. Nowy nabytek pozwoli nam powiększać udział transportu kolejowego w łańcuchach logistycznych, z korzyścią dla klientów, środowiska i całego rynku transportowego – skomentował Marek Staszek prezes zarządu DB Cargo Polska.

– Cieszymy się, że 200-setna lokomotywa w naszej flocie trafiła do naszego cenionego klienta firmy DB Cargo Polska (...). Jubileuszowe malowanie lokomotywy ma na celu wyróżnienie naszej 200-letniej lokomotywy na 20-lecie działalności firmy. Malatura lokomotywy w formie grafiki prezentuje m.in. budowle charakterystyczne dla Wrocławia siedziby spółki Cargounit oraz budowle charakterystyczne dla stolic krajów Trójmorza, w których już obecnie jeżdżą nasze lokomotywy lub gdzie w przyszłości mamy ambicje wspierać transformację w kierunku zielonego transportu koleją – powiedział Łukasz Boroń, prezes spółki Cargounit.

Na boku lokomotywy widnieje liczba 200 km/h, a także oznaczenie, z którego wynika, że lokomotywa może jeździć w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, na Słowacji i Węgrzech. Czy Cargounit bierze pod uwagę wynajem tego pojazdu przewoźnikom pasażerskim?

– To nowy pojazd i oczywiście taka możliwość istnieje. Na razie jej użytkownikiem będzie przewoźnik towarowy, ale bierzmy pod uwagę to, że czas życia takiego elektrowozu to około 30 lat. Musimy być gotowi na zmieniający się rynek, na to, że będzie coraz więcej operatorów, którzy będą chcieli poruszać się między różnymi krajami z coraz większymi prędkościami – dodał Łukasz Boroń.  


Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Cargounit może zamówić Dragony również w opcji transgranicznej

Tabor i technika

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Biznes

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Pasażer

Świat kolei księdza Grygiera w krzywym zwierciadle

Michał Szymajda 01 stycznia 2024

Plasser & Theurer: Chcemy zaoferować maszyny hybrydowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Cargounit może zamówić Dragony również w opcji transgranicznej

Tabor i technika

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Biznes

Cargounit pozyskał ogromne pieniądze

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5