Na nowotarskiej stacji kolejowej wyremontowany został tylko jeden z dwóch istniejących tam peronów. Nie wiadomo, czy prace będą kontynuowane, a oba perony będą utrzymane w takim samym standardzie. PKP PLK liczą bowiem na przeprowadzenie inwestycji ze środków unijnych, a skala ich dostępności wciąż nie jest jasna.
Stacja kolejowa w Nowym Targu została zmodernizowana, ale... tylko do połowy – przynajmniej w zakresie infrastruktury pasażerskiej. Znajdują się tam bowiem dwa perony, a przebudowany został tylko jeden z nich. Choć zarządca infrastruktury widzi potrzebę przeprowadzenia prac także na tym, który na razie nie został odnowiony, póki co nie wiadomo, kiedy mogłoby dojść do kontynuacji działań inwestycyjnych.
Część pociągów zatrzymuje się przy starym peronie
– Podróżni już korzystają z efektów dotychczasowych prac na trasie Chabówka – Zakopane (linia kolejowa nr 99) – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Podkreśla też, że prace były częścią większego projektu obejmującego całą „zakopiankę”, a roboty toczyły się także w Nowym Targu. – Zaplanowano i wykonano tam prace na peronie wyspowym – stwierdza.
Nasza rozmówczyni zwraca uwagę, że właśnie z tego peronu – oznaczonego numerem 2 – odprawiane są wszystkie pociągi dalekobieżne i część regionalnych (zaznaczmy, że czasowo znów funkcjonuje tam autobusowa komunikacja zastępcza), obsługuje on więc większość ruchu. – Przebudowa peronu znacznie poprawiła obsługę podróżnych i zwiększyła dostępność pociągów m.in. dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – ocenia. Przyznaje jednak, że część kursów uruchamianych przez Polregio przystaje przy peronie nr 1 położonym przy budynku dworca.
Dalsze prace są uzależnione od dostępności środków unijnych
Nowy peron jest wyższy, co ma ułatwiać wsiadanie do pociągów, i wyposażony m.in. w oznakowanie mające ułatwiać podróże osobom niewidomym. Można na niego dotrzeć wyremontowaną kładką nad torami, Wszystkich tych udogodnień nie ma natomiast na peronie nr 1. PKP PLK deklarują, że chciałyby zmodernizować także i ten obiekt, ale na razie nie podają w tej sprawie żadnych konkretów.
– Uwzględniane są kolejne korzystne dla pasażerów zmiany obsługi na peronach w Małopolsce. Wśród lokalizacji jest także peron nr 1 na stacji Nowy Targ. Działania planowane są w kolejnych latach – powiedziała Dorota Szalacha. Zastrzega jednak, że realizacja tych inwestycji jest uzależniona od dostępności środków unijnych w nowej perspektywie budżetowej 2021 – 2027.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.