Partnerzy serwisu:
II linia metra

Nowy Świat – najwęższa i najgłębsza stacja warszawskiego metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Stacja C-12 Nowy Świat jest wyjątkowa. Plac budowy zajmuje całą szerokość ulicy Świętokrzyskiej, łącznie z chodnikami. W tej chwili trwają prace przy ostatnim odcinku płyty dennej stacji na głębokości blisko 30 metrów pod ziemią.

Stacja znajduje się pod ulicą Świętokrzyską pomiędzy Czackiego a Nowym Światem. Plac budowy zajmuje niemal całą wolną przestrzeń ulicy Świętokrzyskiej. Szerokość stacji wynosi tutaj ok. 25 metrów. Ściany szczelinowe powstawały w odległości zaledwie 1,78 m od fundamentów Ministerstwa Finansów i do trzech metrów od kamienic po przeciwnej stronie. Te niewielkie wolne przestrzenie po zewnętrznej stronie budowanej stacji posłużyły dla przekładek instalacji podziemnych. – Dlatego musieliśmy zamknąć oba chodniki dla pieszych. To jedyna stacja, gdzie jest tak wąsko, że komunikacja maszyn odbywa się środkiem. Nie ma platform roboczych po bokach – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy.

Stacja składa się z czterech podziemnych kondygnacji. Na poziomie -1 znajdzie się ogólnodostępna antresola, skąd schody ruchome będą zwozić pasażerów bezpośrednio na peron na poziomie -4. Kondygnacje -2 i -3 będą przeznaczone na instalacje techniczne i magazyny. Płyta denna stacji znajduje się na głębokości ok. 27 metrów pod ziemią.

Na peronie wyspowym stoją już dwa rzędy słupów. Pomiędzy nimi w stropie znajdują się otwory, które będą spełniały funkcję sztucznych świetlików. – Mamy wykonane większość płyty fundamentowej i „kołyski” dla tarczy TBM. Teraz trwają prace w zachodniej części stacji przy ostatnim fragmencie płyty dennej – mówi Mateusz Witczyński. Pierwsza tarcza od strony stacji Świętokrzyska spodziewana jest tutaj w połowie czerwca.

W strefie oddziaływania budowy tej stacji znajduje się 18 budynków. Stan wszystkich jest dobry. – Jak dotąd nie mieliśmy żadnych sygnałów na temat uszkodzeń – zapewnia Witczyński.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

Fotorelacje

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

wu, Rynek Kolejowy 06 czerwca 2013

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

II linia metra

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 07 września 2013

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

Fotorelacje

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

wu, Transport-publiczny.pl 16 września 2014

Metro: Następna stacja Nowy Świat – Uniwersytet (zdjęcia)

Fotorelacje

Zobacz również:

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

Fotorelacje

Metro: Nowy Świat z kompletem wyjść

wu, Rynek Kolejowy 06 czerwca 2013

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

II linia metra

Metro: Maria na Nowym Świecie, Elisabetta pod Wisłą

wu, Rynek Kolejowy 07 września 2013

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

Fotorelacje

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

wu, Transport-publiczny.pl 16 września 2014

Metro: Następna stacja Nowy Świat – Uniwersytet (zdjęcia)

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5