Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowy spalinowy zespół trakcyjny z Rumunii z komponentami Medcomu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowy spalinowy zespół trakcyjny z Rumunii z komponentami Medcomu
Fot. Electroputere
Rumuńska firma Electroputere, dawniej producent lokomotyw elektrycznych, a dziś firma modernizująca tabor kolejowy, przedstawiła swój pierwszy zupełnie nowy produkt: spalinowy zespół trakcyjny.

Electroputere VFU, jak informuje na swojej stronie internetowej, nad nowym spalinowym zespołem trakcyjnym pracował od 2014. Prace nie toczyły się więc w dużym pośpiechu, a spółka zajmowała się równolegle kilkoma innymi projektami. Na przykład modernizowała wagony piętrowe znane w Polsce jako Bdhpumn, wagony drugiej klasy dla połączeń dalekobieżnych na zlecenie CFR (Kolei Rumuńskich), oraz stare niemieckie tramwaje z lat. Wykonywała także naprawy główne lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Jednym z ciekawszych projektów była natomiast przebudowa spalinowych zespołów trakcyjnych D1 dla Kolei Mołdawskich, które obecnie w niczym nie przypominają swoich poprzedników. To właśnie ten projekt dał Electroputere doświadczenie, które skutkuje powstaniem nowego spalinowego zespołu trakcyjnego.

Nowy pojazd jest trójczłonowy, osadzony jest, podobnie jak np. szt Pesy czy Newagu, na wózkach Jacobsa. Może rozpędzać się do 120 km/h, wewnątrz znajdują się 142 miejsca w klasie drugiej i 22 w klasie pierwszej (choć oczywiście ostateczny układ wnętrza będzie określał klient). Na pokładzie jest klimatyzacja, Wi-Fi, toaleta próżniowa i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów i opiekunów dzieci w wózkach dziecięcych.

Pojazd nie ma jeszcze nazwy. Z zewnątrz wyklejono go wzorami, które mają nawiązywać do rumuńskiej sztuki ludowej. W tej chwili przechodzi badania homologacyjne. Docelowo Electroputere chciałoby go oferować w Rumunii oraz Mołdawii, gdzie pilna jest potrzeba wymiany leciwych, niezmodernizowanych jednostek D1 z lat 60-tych. Być może pojazd będzie oferowany także na innych rynkach. Popyt na tego typu konstrukcje może być np. w Serbii, czy Północnej Macedonii.

Obecnie w Rumunii znajduje się producent elektrycznych zespołów trakcyjnych Softronic, który dostarczył właśnie trzeci pojazd skojarzonemu z firmą operatorowi Softrans, realizującemu przewozy w tym kraju. Niedawno producent ten podjął się budowy kilku elektrycznych lokomotyw dla szwedzkiego klienta. W Rumunii nieźle radzi sobie także producent wagonów Astra. W swoich składach ma je prywatny operator Astra (również kursujący w tym kraju), a także czeski Regio Jet.

W projekcie uczestniczyła warszawska firma Medcom, która dostarczyła nowoczesny system sterowania pojazdem oraz układ zasilania odbiorników pokładowych. 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

inf. prasowa PKP Cargo 15 czerwca 2023

Rumunia: UE dofinansuje duży zakup lokomotyw

Świat

Rumunia: UE dofinansuje duży zakup lokomotyw

Roman Czubiński 21 kwietnia 2023

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

inf. prasowa PKP Cargo 15 czerwca 2023

Rumunia: UE dofinansuje duży zakup lokomotyw

Świat

Rumunia: UE dofinansuje duży zakup lokomotyw

Roman Czubiński 21 kwietnia 2023

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5