Tematem numeru jest ekspansja chińskich kolei. W związku z tym piszemy zarówno o chińskich wykonawcach w Polsce, jak i w Europie oraz, dla porównania – w Afryce. Rozmawiamy też z członkiem zarządu Hatrans Logistics o połączeniach kolejowych Polska – Chiny i piszemy o sytuacji kolei w samych Chinach.
W numerze znaleźć można rozmowy: z Bogusławem Liberadzkim, byłym ministrem transportu i gospodarki morskiej, europosłem, Ryszardem Leszczyńskim, prezesem KZN „Bieżanów”, Stefanem Wappmannem, product managerem pociągów metra firmy Siemens oraz Jarosławem Żakiem, członkiem zarządu Hatrans Logistics.
Poza tym szeroko piszemy o nowym Planie Transportowym przygotowanym przez MIB, o możliwości prowadzania ruchu z Gdańska do Szczecina przez Kołobrzeg i lotnisko w Goleniowie, o modernizacji linii kolejowej nr siedem oraz nowej ofensywie dworcowej PKP SA.
W najnowszym wydaniu miesięcznika można również sprawdzić, co działo się podczas V Kongresu Transportu Publicznego oraz dowiedzieć się, jak Pomorze uprości zakup biletów oraz jak rozwinie się trójmiejska kolej aglomeracyjna.
W dziale tabor i technika piszemy o Alstom iLint – pierwszym pociągu na wodór oraz o „sportowym” wózku Kawasaki. Warto też zajrzeć do działu Prawo i Polityka, gdzie znajdziemy informacje o decyzjach prezesa UTK ograniczających ruch kolejowy na bocznicach, na temat aplikanta i operatora obiektów infrastruktury usługowej oraz o tym, dlaczego Polska potrzebuje marek końcowych. W dziale Historia opisujemy zaś Aérotrain. Zapraszamy do lektury!