W nowym rozkładzie jazdy 2009/10 ubędzie pociągów uruchamianych przez SKM Trójmiasto. Mniej składów będzie kursowało pomiędzy porannym i popołudniowym szczytem. Między Gdańskiem Gł. i Gdynią Gł. - zamiast co 7,5, będą kursować co 10 minut.
Mniej będzie także kursów w stronę Gdyni Chyloni i Rumi. W porze międzyszczytowej wszystkie pociągów Gdańsk - Rumia zostaną skrócone do Chyloni, a pociągi w relacji Gdańsk Gł. - Chylonia, w dni robocze wyjeżdżające w godz. 17.30-19:00 z Gdańska, a w weekendy wszystkie, zostaną skrócone do Gdyni Gł.
- W naszej nowej ofercie całkowicie dostosowaliśmy się do rozkładów jazdy nocnych autobusów w Trójmieście oraz zwiększyliśmy liczbę przyspieszonych pociągów typu Sprinter (w dni robocze po torach dalekobieżnych do i z Gdańska będzie kursować pięć Sprinterów, w tym 4 do Słupska - red.). Faktycznie o około 2 minuty zmniejszy się częstotliwość kursowania pociągów SKM pomiędzy Gdańskiem a Gdynią, ale tylko w godzinach od 8:00 do 13:00. Jest to wynikiem jeszcze większej intensyfikacji w roku 2010 niezbędnych remontów torów oraz przystanków SKM - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM.
W 2010 r. będzie jeszcze trwać remont peronów Sopot i Sopot Wyścigi, planowany jest także remont peronów przystanków Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana i Gdańsk Politechnika. Roboty na peronach przy linii 250 będzie też skutkować zamykaniem torów i jazdą wahadłowo po jednym torze.
Szefowie SKM nie ukrywają, że w wyniku toczonych prac remontowych, zarówno na linii 250, na i na magistrali E-65 (SKM interesuje w tym przypadku odcinek Gdańsk - Tczew) może dochodzić do kolejnych zmian w rozkładzie. Zmniejszenie liczby kursów pomiędzy Gdynią i Rumią tłumaczone jest natomiast spadkiem popytu, m.in. w wyniku likwidacji Stoczni Gdynia.