Wbrew pierwotnym planom, pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej nie znikną z torów po wakacjach. Jak informuje samorząd, prace PKP PLK w okresie od 2 września do 14 grudnia zostaną skoncentrowane na odcinku Chabówka – Nowy Targ, co umożliwi pozostawienie pociągów na odcinku Zakopane – Nowy Targ.
W sobotę, 22 czerwca na okres wakacyjny
przywrócony został ruch pociągów pomiędzy Krakowem i Zakopanem. Kursuje 13 par pociągów Przewozów Regionalnych „Podhalańska Kolej Regionalna” uzupełnianych przez 4 pary pociągów dłuższych relacji z i do Krakowa. Jak zaznacza urząd marszałkowski województwa małopolskiego, w obsłudze Podhalańskiej Kolei Regionalnej ma udział także Spółka Koleje Śląskie. Operator w wakacje codziennie przyjeżdża do Zakopanego pociągiem „Ornak” z Katowic oraz obsługuje dodatkowo jedną parę z Zakopanego do Nowego Targu. Ponadto w wakacyjne weekendy oraz 15 sierpnia na trasę wyrusza przyspieszona „Luxtorpeda” Kolei Małopolskich, którą z Krakowa do Zakopanego można dojechać w 3 godziny i 12 minut.
Linia kolejowa Chabówka – Zakopane jest obecnie poddawana rewitalizacji, która ma trwać do grudnia 2020 r. z przerwami na sezon letni i zimowy. Po zakończeniu robót podniesiona ma zostać prędkość pociągów oraz standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Wybudowane zostaną także nowe przystanki: Bańska Geotermia (pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś a stacją Biały Dunajec) oraz Poronin Misiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem). Prace inwestycyjne prowadzone są również na odcinku Kraków – Sucha Beskidzka. Niestety, jak już pisaliśmy,
wciąż nie ma wykonawcy środkowego odcinka Chabówka – Sucha Beskidzka, co oznacza że tą jednotorową linię trzeba będzie zamknąć w przyszłości, odcinając wyremontowany odcinek Chabówka – Zakopane .
Od poniedziałku 2 września br. spółka PKP PLK rozpoczyna kolejny etap remontu linii kolejowej Chabówka – Zakopane. Nie oznacza to jednak, że wszystkie pociągi ponownie zostaną zastąpione przez autobusy. Jak poinformowało województwo Małopolskie, przeprowadzone zostały wspólnie z Przewozami Regionalnymi rozmowy z zarządcą infrastruktury PKP PLK. Ich skutkiem jest to, że w okresie od 2 września do 14 grudnia wszystkie prace torowe zostaną skoncentrowane na odcinku Chabówka – Nowy Targ. – Oznacza to, że odcinek między Nowym Targiem a Zakopanem będzie przejezdny i możliwe będzie prowadzenie na nim ruchu pociągów – informuje samorząd.
Jak czytamy, aby umożliwić bezpieczne kursowanie pociągów spółka Przewozy Regionalne pozostawi w Zakopanem odpowiednią liczbę taboru oraz zapewni możliwość wykonania właściwej obsługi technicznej. Być może w ten właśnie sposób realizowane będą przewozy także podczas modernizacji linii 98 Chabówka – Sucha Beskidzka, choć w dalszym ciągu będzie to oznaczać dla pasażerów konieczność przesiadki do komunikacji zastępczej i brak bezpośrednich pociągów.