Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy rozkład jazdy DB

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
DB (oprac. Artur Bogdanowicz), 19 listopada 2008

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy rozkład jazdy DB
W nowym niemieckim rozkładzie jazdy pociągów pojawi się kilka nowości. Deutsche Bahn i Koleje Austriackie ÖBB kontynuują owocną współpracę, rozwijając sieć połączeń pomiędzy południowymi i zachodnimi Niemcami a Austrią.

Od 14 grudnia Monachium i Wiedeń połączy aż 6 par bezpośrednich pociągów dziennie. Jedną z nich będzie nowy produkt: Railjet. Od czerwca obsługiwał on będzie wszystkie te kursy. Do tego czasu między sercem Bawarii a stolicą Austrii kursować będą pociągi IC i ICE.

Nowością będzie także duża liczba bezpośrednich pociągów z Frankfurtu przez Monachium i Salzburg do Klagenfurtu i Grazu. Do tej pory na tej trasie kursował tylko jeden bezpośredni skład. W dalszym ciągu będą kursować ICE z Frankfurtu przez Ratyzbonę (Regensburg) do Wiednia. Tym samym pomiędzy tymi krajami dziennie jeździć będą 33 pary pociągów dalekobieżnych, uzupełnionych przez IC/EC w relacji Monachium-Kufstein-Innsbruck i dalej do Włoch. Do tego dołącza spora liczba pociągów osobowych m.in. między Monachium a Salzburgiem (kursy co godzinę), Monachium a Innsbruckiem przez Garmisch czy Mühldorfem a Salzburgiem (co 2 godziny). Spółka-córka DB: SüdostBayernBahn zamierza także uruchomić połączenia przez Simbach do Linzu.

W północnych Niemczech zwiększy się liczba pociągów z Berlina przez Hanower i Osnabrück do Amsterdamu CS/Amsterdamu Schiphol (lotnisko). Do tej pory pociągi kursowały średnio co 4 godziny, teraz jeździć mają co 2 godziny. Między Berlinem a Amsterdamem kursować będzie 6 par pociągów IC (w tym jedna ze Szczecina) oraz jedna dodatkowa para w relacji Hanower-Amsterdam.

Dzięki elektryfikacji odcinka Hamburg-Lubeka-Travemünde skróci się czas przejazdu na tej trasie o blisko 20 minut. Do Lubeki wjedzie też po raz pierwszy skład ICE: raz dziennie będzie stąd można dojechać bezpośrednio do Hanoweru, Würzburga i Monachium. Podróż ma trwać 6 godzin i 24 minuty.

Ciekawostka jest projekt „przestawienia” pojedynczych połączeń na stacji Lipsk. Do tej pory było to miejsce wymiany pasażerów dwóch linii: Monachium-Berlin i Wiesbaden-Drezno. Od nowego rozkładu jazdy pojawią się pojedyncze bezpośrednie połączenia z Berlina do Wiesbaden i z Drezna do Monachium. Tym samym podróżni zyskają alternatywną możliwość przejazdu dla pociągów regionalnych ze stolicy Saksonii przez Hof do stolicy Bawarii oraz dla przesiadek we Frankfurcie lub Lipsku dla podróżujących z Berlina do stolicy Hesji.

Swoje regularne kursy rozpocznie też hamburska kolej miejska S-Bahn na trasie do lotniska. Do tej pory dojechać można było na nie jedynie autobusem. Teraz w 25 minut czerwone wagoniki S1 dowozić będą podróżnych z dworca głównego do portu lotniczego. Możliwe stało się to dzięki oddaniu do użytku trzykilometrowego tunelu w Ohlsdorfie, który łączy lotnisko z siecią kolejki miejskiej. Pociągi linii S1 kursować będą z centrum miasta jako składy dwuczęściowe i dzielone będą na stacji Ohlsdorf. Przednia część pociągu pojedzie na lotnisko, tylna w dotychczasowej relacji do Poppenbüttel. Hamburg stanie się jedenastym miastem w Niemczech, którego lotnisko posiada dostęp do pasażerskich przewozów kolejowych. Podobnie jak w Dreźnie, Hanowerze, Monachium i Stuttgarcie dojeżdżać do niego będą pociągi S-Bahn. Na berlińskie lotnisko Schönefeld docierają zarówno wagoniki S-Bahn, jak i pociągi regionalne. Na lotnisko w Lubece dojechać można pociągiem regionalnym, zaś porty lotnicze we Frankfurcie nad Menem, Düsseldorfie, Kolonii (Kolonia-Bonn) i Lipsku/Halle obsługiwane są przez pociągi lokalne i dalekobieżne.

13 grudnia uroczyście zostanie otwarty zmodernizowany dworzec główny w Erfurcie. Roboty trwały 6 lat, dziennie przewija się przez niego ponad 30 tys. osób. Jego znaczenie wzrosnąć ma w niedalekiej przyszłości, gdy powstanie trasa szybkiego ruchu kolejowego Norymberga-Erfurt, z jednej strony biegnąca do Monachium, z drugiej w stronę Berlina.

 

\

* Fot. Grzegorz Masło.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5