Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy rozkład jazdy - w Rybniku zmiany na lepsze
SRKGŚ prezentuje założenia do rozkładu jazdy 2011/2012 dla Rybnika, który wejdzie w życie 11 grudnia 2011. Najważniejsze z nich to skrócenie czasu jazdy z Katowic do Rybnika o 16 minut, rewolucyjna poprawa skomunikowań oraz rozszerzenie terminów kursowania niektórych pociągów.

Spoglądając na projekt należy docenić wyraźną poprawę względem obecnego rozkładu. Kilkanaście pism skierowanych do Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, Przewozów Regionalnych oraz PKP Polskich Linii Kolejowych. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego (nareszcie) w proces konstrukcji rozkładu jazdy udało się ustalić normalny cykl pociągów na linii Katowice – Rybnik.

Pociągi z Rybnika do Katowic będą odjeżdżać 24 minuty po pełnej godzinie (poza kilkoma wyjątkami). Czas jazdy wyniesie od 61 do 65 minut. Pierwszy pociąg pojedzie o 4:28, a ostatni o 21:24 i będzie kursował codziennie.

Pociągi z Katowic do Rybnika będą odjeżdżać 16 minut po pełnej godzinie. Wyjątkiem jest godzina 9:46 i przewozowy szczyt o godzinach 15:32 i 16:37. Czas jazdy pociągów jadących w cyklu wyniesie 63 minuty. Szczytowy pociąg o 15:32 pojedzie tylko 61 minut, a o 16:37 – 68 minut. Istotne jest rozszerzenie terminów kursowania wieczornego pociągu nr 825 (Katowice 18:06 – Wodzisław Śl. 19:35) na codzienne.

Skomunikowania w Rybniku w kierunku Wodzisławia Śląskiego i Raciborza należy uznać w większości za wzorcowe. Nie będzie już czekania na przesiadkę po 40 minut w Rybniku, czy 20 minut postoju w przypadku pociągów do Raciborza. Poprawiły się również skomunikowania w Nędzy. Wreszcie w bezpośredniej relacji do/z Chałupek pojadą szczytowe pociągi do/z Katowic, które wcześniej zostały rozbite na dwa połączenia z powodu wirtualnego podwójnego składu między Rybnikiem, a Katowicami (pociągi 838 i 847 ani razu nie pojechały w zestawieniu 2xEN57 z powodu „problemów taborowych”).

Pociąg TLK z Białegostoku zostanie przedłużony do Raciborza i pojedzie przez Mikołów. Bez większych zmian będzie kursować interREGIO "Szyndzielnia" z Bielska-Białej do Wrocławia. Niedzielny wieczorny kurs do Wrocławia został założony na podwójne zestawienie (2xEN57). Na linii Pszczyna – Rybnik czy Rybnik – Wrocław nie ma większych zmian wobec obecnego rozkładu.

Najpoważniejsza wadą nowego rozkładu jest brak połączeń Katowice – Bohumin. Pociągi najdalej będą docierać do Chałupek, co w dobie integracji europejskiej jest zupełnie niezrozumiałe. Co ciekawe utrzyma się jedna para pociągów łączących Opole z Bohuminem (przez Chałupki).

Wyraźnie widać, że tym razem Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym Polskich Linii Kolejowych i Śląski Urząd Marszałkowski włożyli znacznie więcej pracy w tworzenie rozkładu jazdy. Miejmy nadzieję, że tego projektu nie pogrzebie ewentualny konflikt między UMWŚ, a PR odnośnie wysokość dotacji do przewozów na przyszły rok. Zaznaczamy, że przedstawione godziny kursowania to projekt, który może jeszcze ulec zmianom. Jednak praktyka poprzednich lat pokazuje, że mogą pojawić się jedynie minutowe przesunięcia.

Zobacz projekt rozkładu 2011/2012 dla Rybnika

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

SRKGŚ/mg, Rynek Kolejowy, 8 marca 2011 08 marca 2011

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

Warte uwagi

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

kk, Rynek Kolejowy 06 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Zobacz również:

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

Prawo i polityka

SRKGŚ: MI zachowuje się tak, jakby Polska nie należała do UE

SRKGŚ, 27 stycznia 2011 27 stycznia 2011

Bytom: Stacja kolejowa źródłem „mocnych wrażeń”

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

Infrastruktura

SRGKŚ: PKP niszczy zabytkową parowozownię w Pyskowicach

SRKGŚ/mg, Rynek Kolejowy, 8 marca 2011 08 marca 2011

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Infrastruktura

SRKGŚ: Co z infrastrukturą kolejową na Śląsku?

Adam Gajda, Adrian Krzemień, SRKGŚ 22 września 2011

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

Warte uwagi

SRKGŚ odpowiada na list Kolei Śląskich

kk, Rynek Kolejowy 06 października 2011

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

Pasażer

SRKGŚ: Podział PR szansą dla pasażerów?

: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, 13 grudnia 2011. 13 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5