PKP PLK zapowiada, że od grudnia pasażerowie skorzystają z nowego przystanku Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ul. Szaserów w Warszawie.
Jak informuje PKP PLK, w ramach
projektu przebudowy linii nr 7 między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer za 422 mln zł netto wykonawca modernizuje obecnie dwa tory i układa nowe rozjazdy. Montowana jest nowa sieć trakcyjna. Przebudowywana jest stacja Warszawa Wawer oraz przystanki Warszawa Gocławek i Warszawa Olszynka Grochowska. Przy szpitalu na ul. Szaserów widać peron wyspowy przystanku Warszawa Grochów.
Przystanek
Warszawa Gocławek zyskuje nowy peron wyspowy pod wiaduktem na ul. Marsa. Dla wygody pasażerów, przystanek został przesunięty w stronę Warszawy Wschodniej o ok 150 m. Budowane są windy i schody, które ułatwią dostęp na wiadukt.
Na przystanku
Warszawa Olszynka Grochowska peron jest przebudowywany, remontowana jest wiata przystankowa. Będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej. Kładka nad torami została rozebrana a w jej miejsce zostanie zbudowana nowa wyposażona w windy. Wybudowane zostaną dodatkowe przejścia do rezerwatu Olszynka Grochowska.
Kontynuowane są prace na stacji
Warszawa Wawer, która zapewni lepszy dostęp do kolei. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dojście do peronu zapewni nowe przejście podziemne.
Kontynuowane są prace przy budowie
5 nowych przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna. Od 10 grudnia br., na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów ok. 12 min.
Zakończenie prac zasadniczych i oddanie przystanków do użytku zaplanowano w grudniu - informuje PLK. Inwestycja jest jednak opóźniona, a w kolejnym roku kontynuowane będą prace związane m.in. z zadaszeniem przejść podziemnych oraz uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.